Hlavní obsah

Čína cítí příležitost v Rudém moři

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rostoucí počet menších čínských rejdařských společností nabízí ve stále větším rozsahu své služby v Rudém moři a Suezském průplavu. Podle listu The Financial Times chtějí využít „imunity“ čínských lodí před útoky jemenských rebelů, které většinu ostatních lodních přepravců donutily změnit trasy.

Foto: Profimedia.cz

Přístav Doraleh v Džibutsku

Článek

Data největšího světového provozovatele přepravních služeb Clarksons ukazují, že počet kontejnerových lodí proplouvajících Rudým mořem byl v polovině ledna v porovnání s dlouhodobým průměrem o devadesát procent nižší.

Čínské firmy obsluhují například přístavy Doraleh v Džibuti, Hudajdá v Jemenu nebo Džidda v Saúdské Arábii, které kvůli útokům zaznamenaly dramatický pokles provozu.

Povstalci útočí na komerční lodě od listopadu, jejich vůdci ale oznámili, že se vyhnou ruským a čínským lodím.

Jedním z takových rejdařů je společnost Transfar Shipping, která nabízí přepravu mezi Čínou a Spojenými státy. Dvě z jejích tří plavidel v současnosti působí na Středním východě, kam připluly Suezským průplavem ze Středozemního moře loni v prosinci. Dalším nováčkem v exponované oblasti je čínská CU Lines.

Podle manažera londýnské společnosti Drewry Shipping Consultants Simona Heaneyho však tito noví hráči po zklidnění napětí pravděpodobně zase rychle ze hry vypadnou. Mezi firmy, které z bezpečnostních důvodů aktuálně volí delší trasu kolem Afriky, patří i provozovatel čtvrté největší světové flotily, čínská společnost Cosco.

Kvůli útokům v Rudém moři může Evropa více ekonomicky zaostávat za USA

Ekonomika

Reklama

Výběr článků

Načítám