Hlavní obsah

Česká letenková firma Kiwi.com je na prodej za nejméně 10 miliard

Novinky, tov

Český start-up Kiwi.com (dříve SkyPicker) je na prodej za nejméně deset miliard korun. O prodeji pouhých šest let staré brněnské firmy, která patří mezi nejrychleji rostoucí v regionu, se spekuluje už nějaký čas. Nyní obchod dostává reálné obrysy, uvedly ve čtvrtek Hospodářské noviny.

Foto: repro Kiwi.com

Vyhledávač letenek Kiwi.com

Článek

Vyhledávač letenek založil mladý podnikatel Oliver Dlouhý v Brně v roce 2011. Byznys založil na vyhledávání navazujících spojů nízkonákladových aerolinek. Díky internetové platformě si našla firma cestu k zahraničním zákazníkům a její tržby rychle rostou. Letos je odhaduje na přibližně 20 miliard korun.

„Mezi akcionáři panuje všeobecná shoda na exitu investorů,” řekl HN Jan Veverka z fondu Touzimsky Kapital, který přes Touzimsky Airlines drží v Kiwi.com víc než pětinový podíl. To potvrzuje i další investor Jiří Hlavenka.

Své podíly chtějí prodat ti, kteří do firmy investovali, naopak alespoň část svých podílů by si měli udržet zaměstnanci a zakladatel firmy Dlouhý, uvedl list.

Akcionáři si v polovině roku odhlasovali, že si vyberou poradenskou firmu, která jim pomůže s prodejem, plánovaným na příští rok. Nyní vyhodnotí jejich nabídky. Lidé seznámení s prodejem realistickou cenu podle listu odhadují na 10–15 miliard korun.

Zájemců o koupi brněnské firmy, která vznikla teprve před šesti lety, jsou podle Hospodářských novin desítky. Postupně se ozvaly prakticky všechny důležité firmy z oboru. Do Brna zamířili i lidé z nejvyššího vedení společnosti Priceline, která je globální jedničkou v prodeji ubytování a letenek. V Česku je známá hlavně díky svému serveru Booking.com nebo letenkovému Kayak.com. Zájem mají i fondy, mimo jiné i ze Silicon Valley a z Číny.

Současní majitelé Kiwi.com ale pečlivě zvažují načasování prodeje i to, zda by jim jeho odklad nepřinesl ještě větší zisky, uzavřel deník.

Reklama

Výběr článků

Načítám