Článek
Loni se dařilo Budvaru zvýšit objem prodeje v zahraničí, kam vyváží 72 procent celkové produkce, ale i na domácím trhu. Export loni vzrostl o čtyři procenta na 1,39 milionu hektolitrů piva a tvořil pivovaru hlavní nárůst objemů prodejů a tržeb.
Prodej piva posílil pivovar nejen na svých tradičních a důležitých trzích, jako jsou Německo, Polsko, Slovensko, Rakousko či Velká Británie, ale prosadil se i na Novém Zélandu nebo v Kambodži. Pivo vyváží do sedmi desítek zemí na světě. Na tuzemském trhu Budvar meziročně zvýšil objem prodeje o 1,7 procenta.
„Loňský rok byl z pohledu stability výjimečný, neměli jsme žádné zásadní výpadky. Už dříve jsme opustili ruský trh, ale ten jsme dokázali nahradit novými prodeji jinde. Na každém trhu má naše značka jinou výchozí pozici, všude ale chceme Budvar prezentovat jako prémiové pivo s jedinečným charakterem,“ prohlásil už dříve ředitel Budvaru Petr Dvořák.
Díky širokému portfoliu se podle něj pivovaru daří nacházet zajímavé obchodní příležitosti, oslovovat nové partnery doma i v zahraničí a zároveň posilovat ty stávající. „A důležité je, že se nám to daří i na trzích, kde spotřeba piva v posledních letech stagnuje nebo klesá,“ dodal Dvořák.
Budvar vyváží téměř tři čtvrtiny své produkce, což je mezi velkými tuzemskými pivovary nejvíce. Pivo exportuje do sedmi desítek zemí, naposledy k nim přibyly například Kambodža nebo Nový Zéland.