Hlavní obsah

Boom dubajské čokolády pomalu opadá

2:05
2:05

Poslechněte si tento článek

Ještě před měsícem informovala světová média o tom, že světu došly kvůli dubajské čokoládě pistácie. Boom této pochoutky, který se výrazně rozšířil především díky sociálním sítím, ale pomalu opadá. Dokládají to data nákupního rádce Zboží.cz, který provozuje společnost Seznam.cz.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„V době největší poptávky vzrostla návštěvnost kategorie dubajské čokolády o bezmála 650 %. Tento růst nemůžeme přičítat běžné sezonní špičce, jako jsou například velikonoční nákupy. Meziroční srovnání totiž ukazuje skutečný nástup virálního trendu,“ vysvětlil Vojtěch Poleno, vendor manažer Zboží.cz.

Podle něj je ale evidentní, že v posledních dnech zájem o dubajskou čokoládu pomalu opadá. Jedním z faktorů, který mohl přispět k poklesu zájmu, je výrazně vyšší cena oproti konkurenci.

Odrazující cena

„Průměrná cena balení dubajské čokolády se pohybuje okolo 324 Kč, zatímco cena ostatní čokolády na Zboží.cz se pohybuje kolem 205 Kč. V kombinaci s průměrnou zákaznickou spokojeností může být vysoká cena pro řadu spotřebitelů odrazující,“ podotkl Poleno.

Nic na tom nemění ani fakt, že nabídka je poměrně rozmanitá. Jen na Zboží.cz je možné vybírat ze 188 různých produktů označených jako dubajská čokoláda.

„Přestože produkty označované jako dubajská čokoláda stojí výrazně více, dosahují průměrného hodnocení pouze 76,67 %. Zatímco ostatní čokolády v nabídce Zboží.cz si udržují vysoké hodnocení na úrovni 93,75 %,“ zdůraznil Poleno.

Tento rozdíl může podle něj signalizovat nespokojenost s poměrem ceny a kvality, případně nenaplnění očekávání vytvořených virální propagací.

Trend dubajské čokolády tak slouží jako ukázkový příklad, jak rychle se dokáže virální fenomén šířit a stejně tak rychle i opadnout. „Marketingový virál, který není podložen odpovídající kvalitou nebo hodnotou pro zákazníka, se může ukázat jako krátkodobý hit s omezenou životností,“ uzavřel Poleno.

Fenomén dubajské čokolády

Produkt, jenž je kombinací pistáciového krému, strouhaného pečiva zvaného kadaif a mléčné čokolády, uvedla na trh v roce 2021 dubajská firma Fix Dessert Chocolatier.

Za receptem stojí Sarah Hamouda, britsko-egyptská podnikatelka, která během těhotenství toužila po neobvyklých chutích.

Světovou popularitu ale čokoláda získala až v roce 2024 díky virálnímu videu od influencerky Marie Vehery na sociální síti TikTok.

Klip zveřejněný v prosinci 2023 nasbíral přes 120 milionů zhlédnutí a vyvolal celosvětové šílenství po pistáciové čokoládě, v jehož důsledku mnozí prodejci produkují i řadu napodobenin.

Výběr článků

Načítám