Hlavní obsah

Akcie H&M letos vzrostly už o 50 procent. I díky teplému počasí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Akcie švédského módního giganta H&M se vytáhly na 16měsíční maximum. Po zveřejnění finančních výsledků za druhé čtvrtletí, které dopadly nad očekávání dobře, posílily akcie společnosti ve čtvrtek dopoledne o více než 11 procent, upozornila agentura Reuters. Od začátku roku akcie dokonce připsaly nárůst takřka o 50 procent.

Foto: Profimedia.cz

Prodejna H&M v britském Windsoru

Článek

Zisky za druhé čtvrtletí překonaly odhady analytiků, a tak se akcie H&M ve čtvrtek dostaly na úroveň z února 2022 a obchodují se za 175 švédských korun (352 Kč) na akcii. Podle firmy za dobrými výsledky stojí mj. teplé počasí v Evropě (zejména té severní), což mělo příznivý dopad na prodej letní kolekce.

Dobrou zprávou, jež analytiky rovněž překvapila, byl meziročně prudký, téměř pětinový úbytek skladových zásob, podotkl Cedric Rossi, spotřebitelský analytik společnosti Bryan Garnier v Paříži. Dalším pozitivem, které se na růstu akcií podílí, je pak výhled H&M pro třetí kvartál, neboť tržby od 1. do 27. června vzrostly meziročně o 10 procent.

Zaměřuje se na bohatší

H&M, který je po Inditexu (majitel Zary) druhým největším módním řetězcem na světě, v posledních měsících navíc pozměnil svou strategii. Více se zaměřuje na prodej svých dražších značek, přičemž cílí na zákazníky, kteří jsou méně zranitelní vůči rostoucím životním nákladům, uvedla agentura Reuters. Podíl na trhu s levným oblečením totiž v poslední době přebírá čínský gigant rychlé módy Shein.

Loni na podzim H&M oznámil, že kvůli zvyšování nákladů na suroviny a dopravu propustí 1500 zaměstnanců. Za celý rok k 31. květnu pak podnik zavřel 303 prodejen. Nové obchody hodlá v budoucnu otevírat zejména na „rostoucích trzích“, zatímco na těch zavedených bude pokračovat v uzavírání.

„Lidé mají právo být oblečeni.“ H&M čelí v Rusku žalobě kvůli zavřeným prodejnám

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám