Hlavní obsah

Na výpadovce z Prahy na sever se pracuje i v noci, průjezdné pruhy se často mění

2:01
2:01

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Praha, střední Čechy

Probojovat se zúženým průjezdem na dálnici od Liberce a Mladé Boleslavi do Prahy nebo i ven z metropole je v posledních dnech o hodně napínavější než jindy. Kolony a zdržení v desítkách minut je zcela běžné. Takřka denně se mění průjezdné pruhy, takže řidiči tady musí být ve střehu.

Foto: ŘSD

Silničáři opravují dálnici D10 u Prahy i ve večerních a nočních hodinách, aby nekolabovala doprava.

Článek

Příčinou omezení jsou opravy 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 na okraji metropole a přibližně 400 metrů dlouhé navazující části Pražského okruhu. Silničáři nyní začali pracovat i v nočních hodinách, aby práce urychlili a dodrželi harmonogram, a zejména aby se eliminoval zásah do dopravy.

„Předpokládáme uvedení opravených dálničních úseků do provozu do poloviny listopadu,“ upřesnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý, podle něhož na místě denně pracují desítky lidí a velké množství těžké techniky. To je ostatně při průjezdu patrné. Vidět jsou frézy vybrušující starý asfalt, nákladní auta a asfaltéry pokládající už nové vrstvy.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Na příjezdu do Prahy po D10 je denně silný provoz a řidiči se proplétají měnícími se omezeními.

Podle posledního sčítání projede těmito místy v průměru kolem 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu. „Aktuálně pracujeme i přes noc, kdy intenzita okolní dopravy klesá až o šedesát procent. Na místě tak můžeme nasadit například několik fréz současně, protože masivní odvoz materiálu nepůsobí problémy v dopravě,“ vysvětlil důvody nočních směn oblastní manažer Petr Dohnálek ze společnosti Skanska.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Na příjezdu do Prahy po D10 je denně silný provoz a řidiči se proplétají měnícími se omezeními.

Kvůli vysokému dopravnímu zatížení bude po celou dobu opravy zachován provoz na obou dálničních úsecích ve dvou pruzích v každém směru. Maximální rychlost je tady snížena na 80 kilometrů v hodině, ale při běžném denním provozu auta spíš popojíždějí výrazně pomaleji. Opravy prvního úseku dálnice D10 včetně navazujících sjezdů vyjdou na necelých 290 milionů korun.

Výběr článků

Načítám