Článek
Podjezd má sloužit pro osobní vozy, pro cyklisty a také pro pěší. Kamiony z něj odvede nová objížďka podél bývalé vagonky.
Impulzem k vybudování přejezdu se stalo železniční neštěstí z roku 2015, kdy se srazilo pendolino s polským kamionem, jehož řidič nerespektoval výstražnou signalizaci a zůstal pak uvězněn mezi závorami.
Jak pak ukázalo dlouhodobé sledování pomocí kamer, řidičů, kteří nerespektují výstražná světla a vjíždějí na přejezd třeba i po deseti sekundách od spuštění červených světel, je daleko více.
Tragická nehoda se na stejném přejezdu stala i v roce 1990, kdy zde narazil rychlík do stavebního stroje. Po vybudování podjezdu volalo i vedení města.
Podle aktuálních informací je výběrové řízení na zhotovitele stavby u konce a už brzy bude oznámen jeho vítěz. „Předpokládáme, že stavba začne na jaře, pravděpodobně už v březnu,“ řekl ve čtvrtek mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Podle starosty Studénky Libora Slavíka už je vítěz tendru znám a pouze se čeká, až doběhnou zákonné odvolací lhůty.

Budoucí podjezd pod železničním koridorem ve Studénce
Místo stávajícího čtyřkolejného přejezdu zde budou auta projíždět pod tratí podjezdem, který bude dlouhý 26,5 metru a široký 12,3 metru. Nákladní dopravě bude sloužit nová obslužná silniční komunikace. Celý projekt má schválená všechna povolení a ihned poté, co bude potvrzen zhotovitel, se může moci začít stavět. Cena by neměla překročit 870 milionů korun.
Podle původních slibů se měl podjezd stavět už v roce 2017, výstavbu ale výrazně zbrzdil nesouhlas majitelů několika pozemků. Stavbu velmi dlouho blokovala například firma AK 1324, která odmítala od Správy železnic nabízených 30 milionů korun a chtěla podle informací Novinek částku o deset milionů vyšší.
Nakonec došlo k prodeji až poté, co Správa železnic pohrozila řízením o vyvlastnění pozemku ve veřejném zájmu. Podle informací z Registru smluv firma za asvůj pozemek dostala 31 milionů bez DPH.