Hlavní obsah

Turnov mění vizuální identitu, odkazuje na český granát i přírodu Českého ráje

3:07
3:07

Poslechněte si tento článek

Historie šperkařství, českého granátu, horolezectví a vitality místních obyvatel vtiskli autoři ze studia Colmo do vizuálního konceptu, kterým se nově bude prezentovat město Turnov. Výrazným prvkem identity je písmeno T, jež se bude používat i třeba jako samostatný grafický prvek. Studio Colmo se svým návrhem zvítězilo v soutěži organizace Czechdesign.

Foto: Studio Colmo

Jedním z dominantních symbolů nové identity je písmeno T.

Článek

Hlavními prvky nové identity jsou autorské písmo a typografický symbol se silným odkazem k místnímu prostředí.

„Nová značka města evokuje fasety drahokamů, českého granátu a minerálů. Zároveň je připomínkou tradice horolezectví a průmyslu optických technologií. Nakloněné roviny tahů písma kromě asociace skalnaté soutěsky vzbuzují i pocit budoucího růstu, vývoje a dynamiky města. Logo je plné energie a vitality, stejně jako život občanů žijících v tomto městě,“ popsal Miroslav Roubíček ze studia Colmo.

Foto: Studio Colmo

Nová identita Turnova se objeví i třeba na turistických propagačních materiálech.

Součástí identity je výrazná litera „T“, dalším prvkem je motiv nakloněné roviny, který vychází z loga a dodává vizuálním materiálům pohyb a dynamiku. Barvy volili autoři takové, aby charakterizovaly lokalitu. Červená připomíná granát, zelená okolní lesy, béžová skály a modrá řeku Jizeru.

Porota soutěže ohodnotila návrh jako vizuálně silný, zapamatovatelný a díky přátelskému grafickému jazyku s velkým potenciálem pro široké přijetí veřejností. Identita působí uceleně, je snadno a dlouhodobě použitelná a prezentuje Turnov jako moderní, otevřené město. Porota ocenila i provedení merchandisingu, práce s podznačkami pro jednotlivé městské organizace, využití sociálních sítí a promyšlený copywriting.

„Autorům ze studia Colmo se podařilo vytvořit koncept, který odráží místní charakter a zároveň má vizi do budoucna. Věřím, že na něj budou obyvatelé hrdí a vezmou ho za svůj,“ uvedla Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která soutěž pro město pořádala.

Foto: Studio Colmo

Tým Studia Colmo Markéta Hanzalová a Miroslav Roubíček

Turnovu jednotná vizuální identita chyběla

S prvními grafickými výstupy veřejnost seznámí letos na podzim. Nová vizuální identita se nejdříve postupně objeví na sociálních sítích města a v další online komunikaci. Postupně se následně celkově propíše do komunikace městského úřadu. Objeví se i v komunikaci příspěvkové organizace města Turnovské památky a cestovní ruch, která mimo jiné spravuje hrad Valdštejn a místní infocentrum se synagogou.

„Rozhodnutí o nové vizuální identitě pro Turnov je důležitým krokem k soudobé prezentaci našeho města. Po mnoho let jsme se spoléhali pouze na historický městský znak nebo v současné době na dočasné logo vytvořené k oslavě 750 let města. Nyní jsme našli nový celkový systém, který nás bude reprezentovat napříč komunikačními kanály, od tištěných materiálů až po online platformy,“ dodal starosta Turnova Tomáš Hocke (Nezávislý blok).

Soutěž na novou identitu Turnova proběhla jako uzavřená a dvoufázová. Na základě rešerše do ní bylo přizváno pět účastníků. Kromě grafického konceptu identity museli účastníci v soutěži navrhnout též značky a podznačky pro městské organizace, tiskoviny, propagační předměty nebo turistické letáky. Do druhého kola soutěže postoupila studia Colmo, Studio Divize a Svéráz.

Výběr článků

Načítám