Hlavní obsah

Rizikové silnice v Karlovarském kraji jsou u Trstěnic, Františkových Lázní a Sokolova

Karlovarský kraj

Nejnebezpečnější místa na silnicích v Karlovarském kraji jsou podle četnosti nehod u Trstěnic na Chebsku, u Františkových Lázní a na obchvatu Sokolova. Příčinami častých nehod jsou zde dle statistik především nepozornost řidičů a nepřizpůsobení rychlosti.

Foto: Wikimedia Commons, Novinky

Nejvíce dopravních nehod v Karlovarském kraji se podle dopravních statistik odehrává na silnici I/21, jedním z takových míst je úsek u Františkových Lázní v katastru Aleje-Zátiší

Článek

Za poslední dva roky se na silnicích Karlovarského kraje stalo celkem 5026 dopravních nehod, což odpovídá 1714 nehodám na sto tisíc obyvatel. „Zajímavé je srovnání s většími regiony, jako jsou Plzeňský či Jihomoravský kraj, které i přes jejich vyšší intenzitu provozu a větší počet velkých měst dopadají v přepočtu na obyvatele lépe než ten Karlovarský,“ říká analytik Marek Sibal ze společnosti DataFriends, která provozuje server Portál nehod.

Trstěnice: falešný pocit bezpečí

Seznam nejrizikovějších míst vychází ze statistik nehodovosti za posledních pět let. Vévodí jim úsek silnice I/21 u Trstěnic.

Za pětileté období se zde stalo 16 nehod. Sedm osob bylo zraněno a jedna nehoda byla tragická.

Podle odborníků úsek v otevřené krajině svádí řidiče k nepozornosti a vyšší rychlosti. Mírné zatáčky jsou často podceněny, protože silnice působí na první pohled bezpečně.

Františkovy Lázně: myšky a špatné odhady

Velmi nebezpečná je rovněž křižovatka na okraji Františkových Lázní, kde se protíná Ruská ulice se silnicí I/21 směrem na Aš. Během pěti let zde došlo ke 14 nehodám, při nichž se zranilo devět lidí a jedna nehoda byla smrtelná.

Řidiči přijíždějící z Ruské ulice podle expertů často špatně odhadnou rychlost vozidel na hlavní silnici, nebo se snaží odbočit v příliš malém rozestupu – takzvaně „udělat myšku“.

Jako nejúčinnější řešení odborníci doporučují výstavbu kruhové křižovatky, která by provoz přirozeně zpomalila. Její realizaci ovšem zatím brzdí majetkoprávní komplikace.

Sokolov: snížení rychlosti nestačí

Častou příčinou nehod je také nedání přednosti v jízdě na obchvatu Sokolova, konkrétně na křižovatce s Citickou ulicí. Policie zde už dříve snížila nejvyšší povolenou rychlost na 70 kilometrů v hodině a kvůli lepší viditelnosti nechala upravit i zábradlí.

Ani tato opatření však nezabránila tomu, aby se na místě v posledních pěti letech stalo 12 nehod, při nichž bylo zraněno devět osob.

Výběr článků

Načítám