Článek
„Laminátové střechy jsou zničené, plechová karoserie pomačkaná. Bude nutné opravit mašinku i oba vagónky. Škoda překročí milion korun. Čekáme na pojišťováka, který ji upřesní. Samozřejmě na prvním místě jsou pro nás turisté a ti jsou v pořádku,“ řekl Novinkám ředitel Společnosti pro Moravský kras, která vláček provozuje, Zdeněk Kozman. Zraněná žena skončila po ošetření v terénu v nemocnici v Blansku, naštěstí jen z preventivních důvodů.
Pád stromu byl pro všechny velkým překvapením. Jde o první nehodu vláčku za dobu jeho existence. Turisty vozí na dvoukilometrové trase v Pustém žlebu mezi Skalním mlýnem a Punkevními jeskyněmi od roku 1993. Jezdí po silnici, která je pro osobní auta uzavřena a i když je v turistické sezóně plná výletníků, dosud nedošlo ani k nehodě s žádným z chodců.

Ekovláčky z Moravského krasu patřily v devadesátkách k prvním vozidlům svého druhu V Československu.
„Strom spadl na příkré stráni, a to patrně vlivem silně podmáčeného terénu. Vyvrátil se asi 20 metrů od silnice, na níž se s větvemi sesunul,“ uvedl Kozman. Lesníci okolí rušné cesty kontrolují dvakrát ročně a mají od ochranářů povolení nebezpečné stromy ihned pokácet.
Svah si již prohlédl lesník a Společnost pro Moravský kras plánuje i podrobnější prohlídku stromů.
Vedle vláčků si pořídí mikrobus
„Za nás šlo o záležitost z kategorie zcela neočekávaných událostí. Svahy jsou v Pustém žlebu nad silnicí, po níž jezdí vláček, pravidelně kontrolovány. Nevznikají tady dohady, že by někdo něco zanedbal,“ řekl Novinkám Antonín Tůma ze správy Chráněné krajinné oblasti Moravský kras.

Na turistický vláček v Moravském krasu spadl v neděli 3. srpna strom, zranila se jedna žena.
Zatímco v zimě je okolí Punkevních jeskyní poloprázdné, v létě je silnice mezi nimi a turistickým centrem Skalní mlýn rušnou tepnou plnou výletníků. Výpadek vláčku proto působí v přepravě turistů nemalé potíže. Turisty nyní vozí druhý vláček Společnosti pro Moravský kras poháněný naftou. Podle Kozmana si ale Společnost ještě coby zálohu pořídí mikrobus. Délku opravy elektrického vláčku si pak ředitel netroufá odhadovat.

Společnost pro Moravský kras má na přepravu turistů dva vláčky.
Ekovláčky z Moravského krasu byly počátkem devadesátých let jedny z prvních strojů svého druhu v tehdejším Československu. Léta byly vláčky samotné turistickými atrakcemi. Vláčky jezdí po silnici, kterou tehdy vedení správy Moravského krasu přes nemalé prosty části veřejnosti zcela uzavřelo pro automobilovou dopravu, a to kvůli ochraně přírody. Společně s Pustým žlebem byl uzavřen pro auta i sousední Suchý žleb, v němž je Kateřinská jeskyně.