Hlavní obsah

Vlakem na ruzyňské letiště za pět let? Stavba podzemního nádraží za 6,5 miliardy dostala zelenou

Záměr výstavby nového podzemního vlakového nádraží na Letišti Václava Havla, které je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno, v pondělí získal pravomocné povolení. Informovala o tom Správa železnic (SŽ). Dokončení první podzemní stanice na české železnici se plánuje v roce 2030. Celkové náklady dosahují kolem 6,5 miliardy korun.

Foto: SŽ

Vizualizace nástupiště na chystaném nádraží pod Letištěm Václava Havla v Praze.

Článek

Udělení tzv. pravomocného povolení záměru od Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ) představuje klíčový moment k samotnému zahájení výstavby v roce 2027.

„Práce potrvají tři roky, provede je koncesionář vybraný v soutěžním dialogu pro projekt PPP, který zajistí také stavbu navazujících úseků z letiště k nádraží v Ruzyni a dále do Veleslavína,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Výše zmíněná trať, na níž budou vlaky jezdit rychlostí až 145 km/h, má Pražanům i Středočechům usnadnit spojení s letištěm.

Foto: SŽ

Připravovaná železniční stanice Letšitě Václava Havla při pohledu zvenčí.

Podzemní nádraží na pražském letišti budou tvořit dvě koleje, mezi nimiž má být oboustranné nástupiště.

„Cestující se z něj dostanou pohodlně do obou letištních terminálů. Celý projekt koordinuje Správa železnic se záměry Letiště Praha, se kterým už také podepsala dohodu o spolupráci,“ dodala mluvčí.

Cílem SŽ je, aby nové nádraží plně odpovídalo standardům moderního letištního provozu. Stavba je z architektonického hlediska navržena s důrazem na jednoduchý design s nadčasovými prvky.

DESÚ, který dal projektu zelenou, funguje od 1. července 2023. V té době začal platit nový stavební zákon. Úkolem instituce je zefektivnit realizaci klíčové infrastruktury v Česku.

Výběr článků

Načítám