Článek
Udělení tzv. pravomocného povolení záměru od Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ) představuje klíčový moment k samotnému zahájení výstavby v roce 2027.
„Práce potrvají tři roky, provede je koncesionář vybraný v soutěžním dialogu pro projekt PPP, který zajistí také stavbu navazujících úseků z letiště k nádraží v Ruzyni a dále do Veleslavína,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Výše zmíněná trať, na níž budou vlaky jezdit rychlostí až 145 km/h, má Pražanům i Středočechům usnadnit spojení s letištěm.

Připravovaná železniční stanice Letšitě Václava Havla při pohledu zvenčí.
Podzemní nádraží na pražském letišti budou tvořit dvě koleje, mezi nimiž má být oboustranné nástupiště.
„Cestující se z něj dostanou pohodlně do obou letištních terminálů. Celý projekt koordinuje Správa železnic se záměry Letiště Praha, se kterým už také podepsala dohodu o spolupráci,“ dodala mluvčí.
Cílem SŽ je, aby nové nádraží plně odpovídalo standardům moderního letištního provozu. Stavba je z architektonického hlediska navržena s důrazem na jednoduchý design s nadčasovými prvky.
DESÚ, který dal projektu zelenou, funguje od 1. července 2023. V té době začal platit nový stavební zákon. Úkolem instituce je zefektivnit realizaci klíčové infrastruktury v Česku.