Článek
Zastupitelé celkem hladce schválili vyhlášení zakázky na podrobný geotechnický průzkum a monitoring trasy, kudy okruh povede. Štoly mají zhodnotit podmínky pro stavbu tunelů Bílá Skála, Jarovského a Malešického, které budou součástí okruhu v úsecích Pelc/Tyrolka – U kříže a Balabenka - Rybníčky. Tyto dva úseky mají dohromady přes osm kilometrů.
To znamená, že se v dohledné době v horizontu několika měsíců mají začít hloubit a razit průzkumné tunely přímo na trase. „Už budou v ose budoucích tunelů, jen v menším průměru,“ potvrdil náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Zakázka je podle něj v hodnotě 315 milionů korun. Průzkum by se měl podle schváleného návrhu realizovat od 3. čtvrtletí roku 2025 do roku 2028.
Současně se má dělat soupis stávajícího stavu budov, které budou stavbou Městského okruhu dotčeny. „Už u stavby tunelu Blanka se ukázalo, že tento pasport budov je důležitý, tam se část, naštěstí jen ve Stromovce, propadla. Tady se bude stavět v hustě obydlené oblasti, o to je pasport důležitější,“ poukázal náměstek Hřib.

Vizualizace lokality Balabenka s plánovanou částí Městského okruhu
Zakázka na průzkum získala podporu všech 38 přítomných zastupitelů. „Městský okruh Praha rozhodně potřebuje a je dobře, že se pokračuje, ale jsem zklamaný, že se má začít stavět až za 8 let, to je za strašně dlouho,“ namítal opoziční zastupitel Ondřej Prokop (ANO).

Mapa Městského a Pražského okruhu. Nový úsek je zvýrazněn červeně.
Soubor chybějících staveb Městského okruhu v úsecích Pelc/Tyrolka – Balabenka a Balabenka – Štěrboholská radiála a dále takzvaná Libeňská spojka má navázat na tunelový komplex Blanka, uvedený do provozu v roce 2015. Dohromady se jedná o 10,5 kilometru trasy, z níž většina vede v podzemí. Okruh je navrhován v podobě dvou pruhů pro každý směr, tunelové tubusy mají být pro každý směr samostatné.