Článek
Prvním místem jejich působení bude okolí karlínské ulice Thámova v Praze 8. Pokud robot narazí na nejasnou situaci, ihned kontaktuje vzdáleného operátora. Vozítka používají jen předem určené chodníky a přechody, nepřecházejí „na černo“.
„Vozítka už jezdí úspěšně v řadě velkých měst po celém světě. Senzory a kamery rozpoznají lidi, kola, kočárky, invalidní vozíky. Robot se chová ohleduplně,“ popsal radní pro dopravu Tomáš Slabihoudek (TOP 09).
Stroje umí dosáhnout maximální rychlosti 8 km/h, což představuje tempo lidské chůze, avšak průměrně jezdí kolem 3 až 4 kilometrů v hodině. Zároveň mají díky 12 kamerám přehled o okolí ze všech stran, tedy 360°. Nechybí jim ani radar a ultrazvukové senzory.
„Zpomalují nebo zastavují při kontaktu s chodci, psy, auty. Překonají obrubníky, menší schody, zvládnou sníh i déšť,“ dodal mluvčí Prahy 8 Martin Šalek. „Roboposlíčky“ pohání elektřina, která se vždy dobíjí ve speciální malé dokovací stanici.