Článek
„Ten, kdo to první posuzuje, jsou totiž policisté, Policie České republiky, která podle zákona je skutečně odpovědná za bezpečnost a plynulost dopravního provozu,“ uvedl Hřib v rozhovoru pro DVTV zveřejněném v sobotu na sociální síti X. Na otázku moderátora, zda tedy za „to mohou policisté“, pak odpověděl, že by to takto nepodal.
„Ten problém je v tom, že ty kompetence jsou tady vlastně rozděleny úplně nesmyslně…Ten systém není úplně dobrý, vede to k takovému alibismu. Snažíme se to narovnávat, jak to ten systém umožňuje, ale ideální, že by tady byla jasně přidělitelná odpovědnost v tom systému, tak tomu, bohužel není,“ poznamenal náměstek primátora.
Podle šéfa pražské dopravní policie Josefa Šaška je ale ohledně uzavírek v metropoli rozhodující vždy silniční správní úřad pražského magistrátu nebo městské části. Právě ten vydává ve věci konkrétní rozhodnutí.
„Policie se vyjadřuje v souvislosti s uzavírkami pouze z hlediska navrženého přechodného dopravního značení, případně vedení objízdné trasy a může připomínkovat i nevhodný souběh s jinými akcemi, což také děláme,“ upozornil Šašek na to, že policisté opakovaně varovali úřady před nevhodně naplánovanými několika silničními pracemi ve stejnou dobu.
Akce bez termínů nebo je úřady mění
„Ve většině případů je navíc navržené dopravně inženýrské řešení, ke kterému se vyjadřujeme, bez konkrétního termínu realizace nebo je zaslaný termín úřadem změněn,“ nastínil vedoucí pražské dopravní policie další nešvar ze strany úředníků.
Doplnil, že policisté doporučují při pravidelných setkáních se zástupci Technické správy komunikací, Magistrátu hlavního města Prahy a pražského dopravního podniku právě z důvodu „častého nekoordinovaného souběhu akcí v několika posledních letech“, aby byl vypracován dlouhodobý koordinační plán.
„Toto doporučení však zatím bohužel nebylo realizováno,“ dodal Šašek.


