Článek
Celkem se na první trase počítá s třiadvaceti prvky – patnácti obelisky, které tvarem připomínají ty na nových tramvajových zastávkách, a dalšími osmi směrovkami, jež nahrazují dosavadní, podle vyjádření města již nevyhovující hnědé turistické směrovky.
„Obelisk na Staroměstském náměstí, u kterého stojíme, vyšel zhruba na 62 tisíc korun. Celkově vyšla celá trasa včetně instalace na 1,6 milionu korun,“ řekl Novinkám Petr Tomčík, ředitel společnosti ROPID, která v Praze organizuje dopravu a spolupodílí se i na tomto projektu.
Cílem projektu Pražský chodec, na němž spolupracují spolu s ROPIDem také Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy, Technická správa komunikací a Prague City Tourism, je usnadnit orientaci místních obyvatel i turistů a podpořit pěší pohyb ve městě.
„Pomocí chytré pěší navigace také budeme umět turisty lépe rozprostřít po městě. Dnes zbytečně přetěžují nejznámější pěší trasy, protože o těch dalších nevědí. Spousta turistů také zbytečně zatěžuje metro nebo tramvaje na krátké úseky v centru, protože nevědí, že pěšky to může být mnohem rychlejší,“ podotkl Tomčík.
Nový systém pěší navigace Pražský chodec, vyvíjený v rámci projektu Čitelná Praha, byl v uplynulých letech testován na různých lokalitách města a nyní je poprvé představen v ucelené podobě na vytížené pěší trase, která kombinuje náročné prostředí památkové rezervace s prostředím městských parků i převážně rezidenční zástavby.
Mapy jsou orientované podle reálného pohledu diváka, což vychází ze závěrů uživatelského testování. Zobrazují hlavní turistické cíle zvýrazněné zlatou barvou a doplněné siluetami významných památek. Součástí map je také značení linek metra, tramvajových tratí a zastávek MHD.

