Hlavní obsah

Zemanova strana dá na kampaň až 30 miliónů

Aktualizováno

Petr Cibulka má za sebou jako spoluautor velký úspěch s volební kampaní ODS v roce 2006. Nyní se rozhodl pomoci do Sněmovny Straně práv občanů (SPO). Pro zemanovce vypracoval kampaň, která má nalákat voličské hlasy. Rozpočet kampaně, která by měla odstartovat koncem února, se pohybuje maximálně mezi 25 až 30 milióny korun. Ústecká ČSSD odpověděla na kandidaturu Zemana v kraji antikampaní v novinách.

Článek

O plánech týkajících se volební kampaně SPO v pátek informoval server Týden.cz. Cibulka pro zemanovce připravil návrhy billboardů, které budou obsahovat podobiznu hlavního aktéra - šéfa Přípravného výboru SPO Miloše Zemana. Právu Cibulka řekl, že jsou připraveny tři verze billboardů se Zemanem, ale také varianty s krajskými lídry.

Cibulka je připraven platit kampaň ze svého

Ty zemanovské doprovodí například slogany "Zeman není kníže!" nebo "Prosperita - Strana práv občanů."

„Nejde o konečné návrhy, ještě se na nich bude pracovat,“ řekl Právu Cibulka. Podle něj zaplatí SPO za kampaň maximálně 30 miliónů korun.

„Rozpočet kampaně se pohybuje mezi dvaceti až třiceti milióny korun,“ uvedl Cibulka. Na billboardy by podle něj mělo jít zhruba osm miliónů korun, stejná suma pak na inzerci v médiích. Pokud se nepodaří sehnat peníze od sponzorů, Cibulka je prý ochoten kampaň zaplatit sám. „V nejhorším to zaplatím já,“ poznamenal.

Zahálet ovšem nebude ani Zeman, který zvolí kontaktní kampaň a objede republiku autobusem Zemák. Jak řekl expremiér pro čtvrteční Právo, populární autobus vyrazí do českých měst a obcí hned po sjezdu SPO, který se koná 6. a 7. března.

Cibulka je jedním ze spoluautorů úspěšné předvolební kampaně ODS s modrou šipkou v roce 2006. V kampani před minulými volbami do Sněmovny pomáhal hlavně Vlastimilu Tlustému.

ČSSD útočí na Zemana inzercí

Zatímco Zeman začíná rozjíždět předvolební kampaň, a to i se svým pověstným volebním busem "Zemákem“, v Ústeckém kraji už se proti němu formuje protiútok ze strany konkurenční ČSSD.  

Místní organizace soc. dem. si v médiích zaplatila inzerát, který kandidaturu expremiéra v tomto kraji napadá. Šéf organizace Petr Benda Novinkám potvrdil, že inzerát si zaplatila jeho strana s tím, že na veřejnosti známá fakta by měl Zeman umět "s úsměvem odpovědět“.

V inzerátu je otištěna část rozhovoru bývalého člena ČSSD Michala Pohanky, v němž bývalý poslanec přiznává, že spolupracoval se Zemanem. Vedle toho se inzerát ptá na motivaci Zemanovy kandidatury kromě "neuhasitelné touhy po pomstě", anebo například zda je SPO podporována přítelem Mirka Topolánka Markem Dalíkem. Inzerát avizuje, že podobných útoků se ukáže více.

Mluvčí SPO Eduard Zeman ČTK řekl, že inzeráty a rychlost, s jakou se objevily, svědčí o tom, že se někdo v Ústeckém kraji kandidatury Miloše Zemana vážně obává. Za sociální demokraty tam bude jako krajský lídr kandidovat jejich předseda Jiří Paroubek.  

Zemanův spolupracovník Miroslav Šlouf, který patří mezi zakladatele SPO a o němž se inzerát také zmiňuje, otázky uvedené v inzerátu označil za dětinské. Strana, která podle něj za dá podobný inzerát desítky nebo stovky tisíc korun, má asi tak špatný volební program, že ho není schopna prezentovat. Proto prý raději útočí na někoho jiného. Odmítl zároveň nařčení ze spolupráce s Dalíkem a s Melčákem se prý viděl naposledy loni v říjnu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám