Hlavní obsah

Záběry z dronu: V Děčíně spustili na Labe devadesátimetrový tanker

Novinky, Kristýna Léblová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Děčín

Cvaknutí zajišťovacího háku, zadrnčení propnutých ocelových lan a devadesátimetrový kolos vážící téměř 700 tun se pomalu vydal poprvé na vodu. Cesta do laguny loděnice v Děčíně trvala přibližně půl hodiny. Podívejte se, jak se tanker na kapalné látky spouští na Labe, i z ptačí perspektivy.

V Děčíně spustili na Labe devadesátimetrový tankerVideo: Novinky

 
Článek

Plavidlo pojmenované Zostera bylo ve středu odpoledne přesunuto z výrobní haly na břeh zátoky na tzv. výtahu.

„Proces spouštění na vodu je jednoduchý. Je to výtah čili jsou tam elektrické vrátky a přes lana se výtah spouští až do vody,“ řekl Novinkám obchodně-výrobní ředitel České loděnice Pavel Hvězda. Na palubě pohyb lodi neustále monitorovala desítka lidí. Další desítka lidí dozorovala spouštění ze břehu.

Foto: Novinky

Plavidlo se do vody spouštělo pomocí výtahu.

„Plavidlo chemického tankeru má délku 90 metrů, šířku 11,5 metru a výška boku je 5,5 metru. V sobě má vestavěné nádrže na chemické produkty o celkovém objemu 1400 kubických metrů,“ uvedl Hvězda s tím, že loď není určena na moře, ale pouze na říční evropské toky.

Výroba lodě trvala sedm měsíců, s technickou přípravou osm.

Zostera ale bude ještě pár dnů stát u přístavní zdi přímo v loděnicích v Křešicích, kde podstoupí důkladnou první kontrolu německé plavební správy.

Foto: Novinky

Ve středu byl tanker slavnostně pokřtěn.

Z Děčína ji pak vlečná loď dopraví do Nizozemska, kde do ní nainstalují motor, navigaci, elektrosystémy a další potřebné technologie.

Foto: Novinky

Tanker je určen pro převoz kapalných látek na říčních tocích.

Reklama

Výběr článků

Načítám