Hlavní obsah

Vyhrazené pruhy se v Praze otevřou pro skútry a motorky

Skútry a motocykly v Praze budou moci začít legálně využívat pruhy vyhrazené pro MHD. Záměr, který předložilo město loni na podzim silničnímu správnímu úřadu, byl schválen. V pondělí to uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Foto: Petr Hloušek, Právo

Vyhrazené jízdní pruhy v Praze budou moci využít i motocykly a skútry.

Článek

Vyhrazených pruhů pro MHD, záchranné složky a vozidla taxislužby je v metropoli 66 kilometrů. Dopravní značení se začne měnit postupně během jara.

„Povolením motocyklů v buspruzích dojde nejen ke zvýšení bezpečnosti motorkářů, ale také k jejich zvýhodnění. To má pro město přínos, protože motorky zabírají mnohem méně veřejného prostoru při parkování než automobily,“ uvedl Scheinherr.

Opatření je nyní vyvěšeno na úřední desce a vedení města čeká, až nabude právní moci. Podle náměstka se tak stane v lednu a následně bude během jara postupně měněno dopravní značení, čímž začne změna platit.

Změna umožní i plynulejší a bezpečnější provoz. Motocyklisté a jezdci na skútrech často využívají pruhy k předjíždění kolon, kdy se pak řadí zpět do jízdních pruhů mezi auta. Tyto manévry, které jsou často nebezpečné, nové opatření omezí, čímž se sníží riziko nehod. Bezpečnost se zvýší i pro cyklisty, protože je motocykly a skútry nebudou ohrožovat zmíněným přejížděním mezi pruhy. Cyklisté budou zároveň počítat s tím, že pruhy jezdí i motorky a skútry.

Tramvajačka Karolína: Stala jsem se součástí Prahy

Styl

Plynulosti provozu autobusů ve vyhrazených pruzích se nové opatření nedotkne, protože rychlost motocyklů je srovnatelná s autobusy. „Proto nejsou očekávány negativní dopady,“ píše úřad v rozhodnutí.

Neoprávněnou jízdu ve vyhrazeném jízdním pruhu lze pokutovat. Stejně tak je možné sankcionovat šoféry, kteří neumožní řidiči jedoucímu ve vyhrazeném pruhu jeho opuštění snížením rychlosti nebo zastavením auta. Jako trest mohou hříšníci dostat pokutu ve výši až 2000 korun.

Loni přibylo v Praze 4,4 kilometru vyhrazených jízdních pruhů, jejich délka se tak prodloužila na 66 kilometrů. Pruhy chce město rozšiřovat i do budoucna, prověřuje mimo jiné možnost jejich zřízení v Českobrodské ulici mezi zastávkami Blatov a Na Vaňhově, v Horoměřické ulici v celém stoupání z Šáreckého údolí k zastávce Bořislavka a v Náchodské ulici od hranice Prahy po okraj zástavby Horních Počernic.

Cyklisté „na zabití“

Styl

Reklama

Výběr článků

Načítám