Článek
„Úhrada je jednoduchá,“ vysvětluje ředitel nemocnice doktor Jan Bříza. Pacient ze svého mobilu odešle zprávu ve tvaru Lékař VFN na číslo 90 122 30 (v případě ošetření na ambulanci) nebo 90 222 90 (v případě pohotovosti) a obratem obdrží potvrzující zprávu. V odpovědní SMS je kód, který je unikátní pro danou transakci a není možné ho zneužít. Tím se vykáže ošetřujícímu lékaři, který ho zaeviduje.
Cena je konečná
Jak uvedl Radoslav Súkala, ředitel společnosti Expansion Group, která službu provozuje, částka je konečná a odesilatel již nic navíc nezaplatí. Nemocnice sice telefonním operátorům část výnosu z poplatků odevzdá, ale podle Břízy je to méně než činí například náklady spojené s výměnou mincí nebo převozu peněz, pokud se platí v hotovosti.
Informační letáky o placení pomocí SMS jsou vylepeny na chodbách VFN i v jednotlivých čekárnách ordinací a pacienti informace také najdou na internetové stránce www.smslekar.cz. K projektu se připojili všichni tuzemští operátoři, takže služba je dostupná všem, kteří mají mobilní telefon.
Během několika týdnů nebo měsíců by se měla rozšířit i na ostatní velké nemocnice. Nejblíže k tomu již má pražská Thomayerova a Nemocnice Kolín. Pak bude dostupná i menším poliklinikám i jednotlivým praktickým lékařům. Platnost SMS je 30 dnů a pokud jí pacient nevyužije, může se s operátorem infolinky 225 555 588 dohodnout a nechat ji přivést jinam.
Dva milióny ošetřených
Ředitel Bříza na dotaz, proč se pro placení regulačních poplatků pomocí SMS rozhodli uvedl, že chtějí pacientům usnadnit placení. „Všechny dosavadní formy placení zůstanou a forma SMS je nová služba. Platby za hospitalizaci budou dál pomocí platebních karet, složenek nebo osobním složením peněz v pokladně,“ řekl Bříza. Dodal, že loni VFN ambulantně ošetřila 2,2 miliónů pacientů a vedení nemocnice spočítalo, že na poplatcích vybere zhruba 41 miliónů korun, což je v kovových mincích reprezentuje asi 22 tun kovu.