Hlavní obsah

V Praze přibylo cyklistů na sdílených kolech. Město proto plánuje nové cyklostezky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Celkem 137 milionů korun má hlavní město letos investovat do staveb pro cyklisty. Loni byl totiž zaznamenán silný nárůst zájmu o jízdu na sdílených kolech. Dvakrát 15 minut denně mají totiž lidé s Aplikací PID Lítačka zdarma.

Foto: Jana Hanušková , Právo

Ilustrační foto

Článek

„Prakticky všude se na kole dostanete do 15 minut ze stanice metra,“ řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti).

V minulém volebním období se Praha dohodla s poskytovateli sdílených kol Rekola a Nextbike, že bude čtvrthodinové jízdy uživatelům dotovat.

„Počet uživatelů sdílených kol meziročně vzrostl o třetinu,“ řekla šéfka magistrátní cyklokomise Bára Soukup (Piráti).

Z Karlína do Holešovic pěšky i na kole. V Praze otevřeli Štvanickou lávku

Domácí

Město se snaží rozvíjet cyklostezky. Za několik dní se podle náměstka ředitele Technické správy komunikací Josefa Richtra začne pracovat na Nádražní ulicí v Praze 5, otevře se stezka mezi Stromovkou a ulicí Varhulíkové v Praze 7. 

Cyklostezka Kačerov v ulici U Labutě v Praze 4 by měla být hotová v květnu, v říjnu by se mělo pracovat na Podolském nábřeží v Praze 4. „Soutěž na cykloterminál Smíchov je do konce dubna, začne se projektovat. S realizací se počítá v roce 2025,“ uvedl Richtr.

Obhájit peníze na investice nebylo podle Hřiba jen tak. „Po náročném vyjednávání se to podařilo udržet na zhruba stejné úrovni jako v minulých letech, považuji to za úspěch,“ poznamenal Hřib.

Foto: Josef Zajíc

Nejen v Praze, Rekola jsou oblíbená i v Ostravě.

Komplikacím čelí projekt vršovické drážní promenády, i když se podle Hřiba stále připravuje. Původně vytyčený prostor je totiž třeba pro vysokorychlostní trať, město vyjednává se Správou železnic, jak zkombinovat oba projekty.

„Myslím, že se nám podaří najít způsob, jakým to udělat,“ uvedl Hřib, realizaci odhadl na rok 2027.

Praha chce klást důraz na projekty, u nichž budou cyklisté odděleni od aut i od chodců. Podařilo se zatím na Smetanově nábřeží. „I na Libeňském mostě bude infrastruktura oddělena od chodců i od aut pomocí takzvaných dánských pásů,“ dodala Soukup.

Ocelovou lávku přes cyklostezku v Olomouci umístili speciálním jeřábem

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám