Hlavní obsah

Tunely na D8 jsou zavřené. Řidiči se v kolonách trmácejí přes krušnohorské serpentiny

3:38
3:38

Poslechněte si tento článek

Na dálnici D8 před hranicí s Německem začala ve středu dopoledne druhá ze tří na letošek naplánovaných týdenních uzavírek tunelů Libouchec a Panenská. Policie odklání dopravu po objízdných trasách, na nich se tvoří dlouhé a pomalu jedoucí kolony.

Uzavřená dálnice D8 vehnala vozidla na silnice II. třídy, kde řidiči popojíždějí v dlouhých kolonách.Video: Karel Otcvoský, Novinky

Článek

„Plnohodnotná objížďka pro D8 v Krušných horách není, problémy hrozí mimo jiné kvůli přehřátí aut v kopcích, řekl dnes novinářům vedoucí odboru dopravní služby ústecké policie Jiří Ušák s tím, že první kamion měl na objížďce potíže sotva hodinu po uzavírce dálnice.

Dálnice D8, po které projede denně zhruba 30 tisíc aut, je uzavřená od exitu 80 až po exit 87 na týden. Provoz je sveden na komunikace II. třídy, které vedou složitým horským terénem.

Objízdné trasy jsou dvě. Zatímco řidiči osobních aut si v obou směrech, tedy z Německa i do Německa, mohou vybrat, pro nákladní dopravu jsou objízdné trasy jednosměrné. Ve směru do Německa tak bude nákladní doprava vedena od Knínic na Varvažov přes Telnici, odtud do kopců k Petrovicím a před příjezdem do obce se vrátí zpět na dálnici. V opačném směru z Německa přijedou kamiony na sjezd u Petrovic, kde odbočí přes Tisou na Libouchec a po silnici I/13 se vrátí u Knínic znovu na dálnici.

Foto: Policie ČR

Mapa s objízdnými trasami a stanovišti dopravních policistů.

Po uzavření dálnice se před exitem z dálnice a na objízdných trasách vytvořily kolony pomalu jedoucích vozů. Přestože policejní hlídky na vytipovaných místech dopravu usměrňovaly, řidiči trávili ve vyhřátých autech dlouhé minuty.

„Jedeme krokem, není to nic příjemného,“ řekl Novinkám Daniel Frýdek, který měl z Prahy namířeno na dovolenou k Baltu. „O uzavírce jsem nevěděl, jinak bych jel asi jinudy,“ dodal otráveně.

Popojíždějící auta otravují život také lidem žijících v obcích na objízdných trasách. „Narušuje mi to klid, v noci se nedá spát,“ řekl Novinkám Pavel Ebert, který vlastní rodinný dům přímo u silnice ve Varvažově na Ústecku, na kterou je svedená objížďka. „Co se dá dělat, musím to ten týden nějak přežít,“ dodal smířlivě.

Foto: Karel Otcovský, Novinky

Kolona vozidel stojící na objízdné trase ve Varvažově na Ústecku.

Dopravní policisté přitom věřili, že na rozdíl od dubnové uzavírky bude tentokrát na objížďkách doprava plynulá.

„Zanalyzovali jsme si problémy, které vyvolala uzavírka v dubnu, navrhli jsme zlepšení, sešli jsme se s vedením dotčených obcí, vyslechli jejich připomínky a k těm jsme z větší části přihlédli. Snažili jsme se to udělat tak, aby to bylo bezpečnější,“ řekl ještě před uzavřením dálnice Ušák.

Zároveň vyzval přepravce, aby pro nákladní dopravu, která nutně nemusí jet přes Petrovice, využili jiné trasy směrem na sever, třeba po dálnici D7 nebo po silnici I/9.

Na dopravu dohlíží v době uzavírky každý den 20 policistů. Hlídky jsou u dálničních exitů 80 a 87, u pomníku ve Varvažově nebo u napojení na silnici I/13.

Ředitelství silnic a dálnic obnovuje v tunelech Libouchec a Panenská, které jsou s délkou 2168 metrů nejdelším dálničním tunelem v Česku, zastaralé technologie. Díky jejich obnově se povolená rychlost uvnitř tunelů zvýší na 100 km za hodinu.

Foto: Karel Otcovský, Novinky

Uzavřené dálnice využijí silničáři k opravě povrchu vozovky před tunely.

Zavřených tunelů využilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) k opravě povrchu 14 kilometrů dálnice mezi mimoúrovňovou křižovatkou Trmice až po tunel Libouchec. Celá oprava trvá dva měsíce. V různých etapách budou zavřené exity 69 až 80.

„Na dálnici vyměníme asfalt, strhneme zanesené nezpevněné krajnice, opravíme střední dělicí pás a kanalizaci, odstraníme drobnou náletovou zeleň a vyměníme oplocení,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Náklady jsou půl miliardy korun, hotovo bude začátkem září.

Poslední z plánovaných uzavírek tunelů proběhne na začátku října.

Související témata:

Výběr článků

Načítám