Hlavní obsah

Svaz vyšel Praze vstříc. Odstranil plachtu u Nuselského mostu

23. 9. 2020, 16:32 – Praha

Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) odstranil plachtu z domu v ulici Boženy Němcové u Nuselského mostu v Praze, která propagovala Českou basketbalovou federaci. Jak sdělil prezident svazu Marek Pavlas, provozovatelé venkovní reklamy tím vyšli vstříc vedení města, které dlouholetou přítomnost plachty na domu kritizuje. Nejde podle něj nicméně o placenou reklamu a k jejímu sundání nebyl právní důvod. S městem chce svaz jednat.

Foto: Petr Blahuš, Právo

Ilustrační fotka

Článek

Vedení Prahy začalo o prázdninách kritizovat obří plachtu s reklamou na Samsung, která byla na domu roky umístěna. Ta následně zmizela z popudu samotné propagované společnosti, provozovatel ale následně na dům umístil novou plachtu s fotografií Milady Horákové a poté nynější banner s Českou basketbalovou federací.

Podle svazu není propagace basketbalové federace, která provozuje veřejně prospěšnou činnost, reklamou ve smyslu příslušného zákona a nevztahuje se tak na ni ani pražská vyhláška. Navíc byla prý nabídnuta bezplatně.

Smlouva na reklamu v pražské MHD s firmou Rencar je neplatná, potvrdil odvolací soud

Ekonomika

„Protože však cítíme snahu představitelů města Prahy, aby v ulici Boženy Němcové nebyla propagace žádná (tedy ani tato veřejně prospěšná), rozhodli jsme se ve spolupráci se společností Bigmedia vyjít Praze vstříc a na vlastní náklady propagaci České basketbalové federace odstranit,” řekl Pavlas.

Dodal, že svaz je připraven zástupcům města naslouchat. „Deklarujeme připravenost ke konstruktivnímu dialogu, který by měl vést k jasným pravidlům provozování legální venkovní reklamy na území města Prahy,” zakončil. Reklama je nyní v Praze regulována v památkové rezervaci a částečně v Praze 2.

Praha se přes víkend zbavila dvou desítek nelegálních billboardů, které zaplavily město

Domácí

Zákaz se týká například právě plachet, plakátů, bannerů či reklamních stojanů, ale i zvukové reklamy, reklamy na dopravních prostředcích, rozdávání letáků nebo reklamních převleků. Neplatí pro označení provozoven, pro reklamní zařízení a stavby definované stavebním zákonem ani pro reklamu, která je umístěna na základě smlouvy s městem či jiného zmocnění.

Magistrát nyní připravuje rozšíření platnosti vyhlášky na mnohem větší část metropole. Nynější pražská koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má v programu, že bude omezovat tzv. vizuální smog.

Reklama

Výběr článků