Hlavní obsah

Stop kamionům. Plzeň nechce, aby parkovaly v ulicích, chystá plošný zákaz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeň

Kamiony odstavené v ulicích. Tento obrázek by měl v Plzni už brzy patřit minulosti. Radnice tomu chce zamezit vydáním plošného zákazu. Podle dopravců by ale v tom případě měla zajistit dostatek legálních parkovacích ploch.

Foto: Ivan Blažek

Kamiony parkují třeba u sídliště Vinice. Zatím legálně.

Článek

„Plzeň bude vyhlášena za zónu se zákazem parkování náklaďáků nad dvanáct tun, s výjimkou míst k tomu určených,“ řekl Právu Aleš Tolar (STAN), náměstek plzeňského primátora. „Na každém vjezdu do města bude osazena příslušná značka. Chceme, aby kamiony zmizely z dohledu sídlišť, aby nezabíraly prostor, který má sloužit k běžnému parkování,“ prohlásil.

Někde jsou přitom nyní místa v ulicích pro stání náklaďáků přímo určena, třeba u sídliště Vinice. „Ani to nechci tolerovat. Lidé si stěžují, že tam stojí kamiony a oni přitom nemají kde parkovat. Jeden kamion zabere místo pro sedm aut. A je s tím spojená řada problémů - od ranního túrování motorů až po řidiče vykonávající potřeby v okolí kamionu,“ upozornil Tolar.

Parkoviště teď chybí

Ve městě se objevují nejen kamiony, které tady čekají na nakládku, ale zajíždějí sem také z dálnice šoféři kvůli nařízeným pauzám. Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia o záměru plzeňské radnice ví. „Pokud město učiní jednostranný krok, aniž by bylo zajištěno, kde mohou řidiči splnit svoji legislativní povinnost, tak je to špatně,“ uvedl Jiří Hurník, ředitel regionálního pracoviště zmíněné organizace.

Vybudováním odstavných parkovišť podle Tolara podmínila svůj souhlas i policie. „Proto začne zmíněné opatření platit až zhruba za půl roku. Za tu dobu mohou podnikatelské subjekty vybudovat potřebná komerční parkoviště, předpokládáme, že zájem bude. Díky zákazu budou mít klientelu zajištěnou,“ poznamenal Tolar.

„A k tomu je tu městský areál u Domažlické ulice pro sto kamionů, který poskytujeme soukromému provozovateli - ten se zavázal, že ho opatří potřebným hygienickým zázemím,“ dodal náměstek s tím, že celková kapacita všech zmíněných parkovišť by měla činit přibližně 250 kamionů. „To je dostačující počet,“ doplnil Tolar.

Na něco se zapomnělo

Podle Hurníka se problém vleče už od vybudování průmyslové zóny na Borských polích. „Obsluhují ji výlučně nákladní vozy, ale na plochy pro jejich odstavování už nikdo nemyslel,“ připomněl Hurník. „Uvažovalo se i o rozšíření dálniční odpočívky Šlovice na obchvatu Plzně. Zatím k tomu nedošlo, a pokud vím, tak se to ani nechystá,“ uzavřel Hurník.

Kamion, bagr, osobák a tahač v jednom povozu. Kamera natočila nevídanou nehodu na D35

Krimi

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám