Hlavní obsah

Soud zbavil dostavbu dálnice D11 překážky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Žalobu Petra Holubce z Hajnice na Trutnovsku, jediného odpůrce proti územnímu rozhodnutí na úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova, zamítl Krajský soud v Ostravě, respektive jeho specializovaný senát, jenž celorepublikově řeší soudní problematiku liniových staveb. Holubec může proti soudnímu verdiktu z minulého čtvrtka podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.

Foto: Vladislav Prouza, Právo

Dálnice D 11 končí kruhovým objezdem na severním okraji Jaroměře.

Článek

Vlastník pozemků při trase budoucí dálnice napadl rozhodnutí královéhradeckého Krajského úřadu, který právoplatnost územního rozhodnutí vydaného v listopadu 2021 Stavebním úřadem ve Dvoře Králové nad Labem, potvrdil.

Ostravský soud zbavil dálniční úsek poslední překážky, načež ministerstvu dopravy by nemělo nic bránit ve vydání stavebního povolení. Žádost hodlá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podle generálního ředitele Radka Mátla podat do konce letošního roku.

„Vyjádřit se k tomu nemohu, jelikož jsem ještě nebyl seznámen s usnesením ostravského soudu. Dozvěděl jsem se o tom v úterý večer z médií, což by asi být nemělo,“ řekl Novinkám Holubec.

Majitel softwarové firmy Holubec se dožaduje zajistit trasu D11 v okolí podkrkonošské Hajnice dalšími protihlukovými stěnami, lepší ochranou vodních zdrojů a lépe řešenými přístupovými cestami na pozemky propachtované zemědělcům.

Podnikateli, s nímž mj. osobně několikrát jednal Mátl, vyšlo podle informací Novinek ŘSD v mnohém vstříc, kromě jedné věci, a sice toho, hodit léta připravovanou projektovou dokumentaci do koše, a začít od nuly.

„To, co nabízeli, nedávalo patřičné záruky, aby navrhovaná řešení byla proveditelná a funkční. O peníze nešlo,“ tvrdí Holubec.

Silničáři mají na skoro dvacetikilometrové trase D11 z Jaroměře do Trutnova s plánovaným dokončením v roce 2028 doposud vykoupeno pětapadesát procent nutných pozemků.

Trasu za necelých 12 miliard korun by stejně jako poslední dálniční úsek z Trutnova do pohraničního Královce měla postavit polská firma Budimex SA.

Poláci ale návaznou rychlostí komunikaci S3 ze Štětína plně zprovozní s tříletým předstihem v polovině příštího roku.

Rozladění Poláci liknavé Čechy k otevření dálnice ani nepozvali

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám