Hlavní obsah

Provoz nejdelšího trolejbusu v Česku startuje ve středu odpoledne

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pravidelný provoz nejdelšího trolejbusu v Česku mezi stanicí metra Nádraží Veleslavín a ruzyňským letištěm odstartuje ve středu odpoledne. První spoj s cestujícími vyrazí z Terminálu 1 směrem na Nádraží Veleslavín ve 14:41 hodin, v opačném směru pak ve 14:46 hodin. Oznámil to dopravní podnik na webu.

Foto: DPP, Petr Hejna

S cestujícími vyjedou trolejbusy ve středu odpoledne.

Článek

Pražský dopravní podnik se stane prvním provozovatelem vysokokapacitního trolejbusu v České republice. Vůz měří téměř 25 metrů a pojme 180 lidí. Nahradí naftové autobusy 119, do kterých se často všichni cestující nevešli.

V úseku Nádraží Veleslavín–Terminál 3 přibylo od loňského února 11,5 km trolejového vedení.

Mezi zastávkami Terminál 3 a Letiště využijí trolejbusy energii z baterií, které v obratištích na Letišti Václava Havla Praha a na Nádraží Veleslavín budou nabíjet v nabíjecích stáních. Infrastruktura pro nabíjení byla vybudována i v garáži Řepy, odkud jsou vypravovány.

Tohle je nejdelší trolejbus v Česku. Od března bude jezdit na pražské letiště

Ekonomika

Celkem dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m dodalo DPP sdružení společností Škoda Electric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech.

Trolejbusy nabízejí pětici dveří pro nástup a výstup a disponují kapacitou 180 míst, z toho je 54 sedadel. Vozidlo je vybaveno klimatizací, čtyřmi informačními LED panely a speciální úpravou pro přepravu zavazadel.

Pořízení je financováno Evropskou unií. Cílem projektu je rozvoj bezemisní mobility v městské veřejné dopravě v Praze, a to nákupem bezemisních bateriových trolejbusů, které nahradí stávající naftové kloubové autobusy s vysokou spotřebou nafty a velkou produkcí emisí a hluku.

Kompletní jízdní řád trolejbusů od 6. března naleznete ZDE.

Foto: DPP, Petr Hejna

Na trati je 11,5 km trolejového vedení.

Reklama

Výběr článků

Načítám