Článek
Akce odstartovala během dopoledne výstavou všech zúčastněných vozů v Sokolovské ulici mezi zastávkami Urxova a Invalidovna. Už přistavené vozy v koloně dlouhé až kilometr přilákaly velké množství lidí.
Hodinu před polednem se pak tramvaje vydaly na zhruba 12 kilometrů dlouhou cestu. V čele průvodu jel muzejní vůz koňské dráhy, který byl stejně jako v dobách počátků pražské hromadné dopravy tažen koňmi - Šimonem a Galileem.
„Vůz je z roku 1886, do soupravy se vešlo dvacet lidí. Jezdíval provozní rychlostí cca 8 kilometrů v hodině, to znamená, že někteří lidé ten vůz i předbíhali,“ usmíval se při představování koněspřežky její průvodčí Vladimír Hruška.

Průvod vozidel na vltavském nábřeží

Koňka vyrobená firmou Ringhoffer byla obousměrná, čemuž se přizpůsobovaly i sedačky. Kočí vepředu vedl koně a k dispozici měl i ruční brzdu. Vůz jezdil otevřený, v případě nepřízně počasí se spustily „rolety“.
„Potom, co začaly být tramvaje elektrické, byla objednána primátorská tramvaj z roku 1900, která je tu také k vidění. A protože byl požadavek na vyhlídkový vůz, byl k ní přiobjednán,“ popsala řidička historických vozů Jana Dolejšková další z vystavených unikátů.
„Je vyrobený v roce 1913, byl určený hlavně na svatby, vyhlídky a okružní jízdy. A to až do roku 1925,“ přiblížila řidička. Vůz řídila i tentokrát. „Je to pro mě krásná příležitost,“ přiznala.
Protipólem historických kusů byla nejnovější tramvaj 52T, jejíž první dodané kusy by měl DPP v blízké době nasadit do provozu.

Podél trasy vozy sledovaly davy lidí.
Trasa průvodu vedla z Urxovy přes Florenc na náměstí Republiky, poté přes Štefánikův most na nábřeží Edvarda Beneše. Odtud vozy zamířily přes Mánesův most k Národnímu divadlu, pak přes Vodičkovu na Senovážné náměstí, kde se odpojila koňka.
Následně zbylé vozy zamířily přes Florenc, Těšnov a Vltavskou na Letnou a průvod skončil ve smyčce na Špejcharu.
Začalo to v září 1875
Tramvaj je nejstarším druhem městské hromadné dopravy v Praze, první vozy tažené koňmi začal provozovat belgický podnikatel Eduard Otleta 23. září 1875. Vozily cestující od Národního divadla do Karlína, následně přibylo pět dalších tratí.
První elektrické tramvaje se pak v pražských ulicích objevily v roce 1891, kdy začala fungovat Křižíkova dráha mezi Letnou a Stromovkou, která vznikla jako dočasný projekt při příležitosti Zemské jubilejní výstavy.
V roce 1902 byla zrušena, od roku 1896 nicméně již jezdila první Křižíkova komerční elektrická dráha, jež vedla od dnešního Masarykova nádraží přes Karlín do Libně a Vysočan.

Do průvodu se zapojilo kolem čtyřiceti vozů.