Hlavní obsah

Odhalit uvolněné matice pomohou řidičům sanitek „checkpointy“ na kolech

– Praha
Novinky, niš

Pražská záchranná služba nechala na kola sanitek namontovat takzvané checkpointy, žluté plastové čepičky ve tvaru šipky. Ty mají řidičům umožnit pohledem rychle zkontrolovat, zda nejsou povolené matice. Záchranná služba tak reaguje na nedávnou nehodu v ulici V Holešovičkách, kdy sanitce odpadlo kolo. Záchranáři mají podezření, že šrouby někdo povolil schválně.

Kontrola kol na sanitkáchVideo: Novinky

 
Článek

Nehodou, která se stala 5. října v ulici V Holešovičkách v Praze, se v současnosti zabývá policie.

Sanitce při nehodě upadlo kolo. Poškodilo další dvě vozidla a ohrozilo život nejen pacienta, ale i tříčlenné posádky. Záchranná služba se domnívá, že šrouby nebyly uvolněny náhodou a nejedná se ani o technickou závadu.

„Případ je v šetření dopravních policistů, byly zadány znalecké posudky, jejichž výsledky dosud nemáme,“ řekla v pondělí Novinkám mluvčí policie Andrea Zoulová.

Případ v ulici V Holešovičkách nebyl první. Podobnou věc museli záchranáři řešit už v září, tehdy naštěstí ve voze seděl pouze řidič.

„Zpětně jsme začali vyhodnocovat události, které jsme předtím nerozpoznali, že by mohly být záměrné. Jednu odstavenou sanitku převáželi garážmistři kvůli poruše do servisu a během jízdy jí v zatáčce upadlo levé zadní kolo,“ popsal mluvčí pražské záchranné služby Dominik Horn.

Foto: Novinky

Sanitce upadlo kolo

Závada byla v obou případech na stejném kole a v obou případech se jedná o záchranné vozy ze stanoviště na Černém Mostě. Horn k tomu poznamenal, že kamerový systém v areálu nedosahoval na levou část vozu.

Dovoz z Anglie  

Záchranná služba přijala v reakci na nehody několik opatření. Jedním z nich jsou právě checkpointy. Žlutými plastovými čepičkami ve tvaru šipky, které byly dovezeny z Anglie, disponují všechny velké výjezdové vozy pražské záchranné služby.

„Osobní lékařské vozy mají bezpečnostní šrouby a jsou pod závorou, takže se k nim nikdo nedostane. Riziko je na výjezdu, ale malé auto nepřeváží pacienta a při poškození jsou vibrace cítit mnohem dřív,“ doplnil Horn.

Cenově se jedna bezpečnostní šipka pohybuje okolo 13 korun.

Další opatření jsou systémová. „Kdy součástí přebírání vozu je i kontrola, kterou provádí garážmistři a inspektor provozu, což je kontrola momentovým klíčem. Jedna výhoda je, že všechny matky jsou nastaveny stejně, a druhá, že je nelze povolit běžným klíčem,“ popsal Horn.

Reklama

Související články

Za nehodami sanitek je možná šílenec

Opakující se nehody sanitek kvůli upadnutému kolu děsí pražské záchranáře, ale i obyvatele Prahy jako jejich potenciální pacienty. Zda s životy Pražanů...

Výběr článků

Načítám