Hlavní obsah

Nová plavební komora v centru Prahy nebude

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po desetiletých tahanicích v úterý zamítlo ministerstvo zemědělství, jeho vodohospodářský odbor společné povolení pro projekt nové plavební komory Staré Město, u pražského Dětského ostrova.

Foto: Ředitelství vodních cest, Novinky

Návrh stavby nové plavební komory (na vizualizaci vlevo od Dětského ostrova) byl zřejmě definitivně zamítnut.

Článek

Ministerstvo podle dokumentu na úřední desce změnilo rozhodnutí magistrátního odboru ochrany prostředí, který v roce 2019 stavbu nového zdymadla s pokácením čtyř stromů posvětil. Totéž už dříve udělalo ministerstvo kultury se stejně souhlasným stanoviskem magistrátního odboru památkové péče. Jeho výrok ministerstvo změnilo tak, že je stavba „z hlediska zájmů státní památkové péče nepřípustná“.

Proti stavbě, kterou prosazovalo Ředitelství vodních cest, se v roce 2019 odvolalo hlavní město, Praha 1, Praha 5, Klub Za starou Prahu a Spolek Zdravý rozum, který vytvořili sousedé, podnikatelé a dobrovolníci z okolí Vltavy. Poukazovali především na negativa předpokládaného silného nárůstu vodní dopravy v centru Prahy. Ředitelství vodních cest naopak tvrdilo, že je třeba odlehčit stávající plavební komoře Praha – Smíchov.

A zdá se, že odpůrci stavby nyní definitivně zvítězili. „Dělalo nás na tom roky celkem dost. Klub za Starou Prahu, Zelení, spolky. A v 2019 se podařilo po volbách iniciovat ta odvolání radnic,“ sdělil Právu člen pražských Zelených Vít Masare, kauzu podle něho objevil zastupitel Prahy 1 Petr Kučera (Praha 1 sobě, Zelení).

Ministerstvo zemědělství v době, kdy ho vedl soc. dem. ministr Miroslav Toman, nejprve stavbu nového zdymadla umožnilo. Kauzu pak řešily soudy, pražský městský soud vyhověl žalobě spolku a Prahy 5 a rozhodnutí ministerstva v září 2022 zrušil. A tak nakonec nyní musel jeho odbor vodohospodářské politiky konstatovat, „že není možné povolit stavební záměr“.

Komora na opačné straně Dětského ostrova, než je ta stávající, měla být 55metrů dlouhá, 11 metrů široká a má být umístěna na opačné straně Dětského ostrova než ta stávající. Odhadované stavební náklady přesahovaly půl miliardy korun.

Vlaky nám pojedou přímo pod domy. Obce na trase se děsí tunelu Praha-Beroun

Domácí

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám