Hlavní obsah

Nenechte nás ve štychu, prosila hoteliérka z Českého Švýcarska

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Turisticky oblíbená obec Doubice na východním okraji národního parku České Švýcarsko zůstala požárem nedotčena, přesto do ní poté, co začalo v lesích hořet, mířilo méně turistů. Podle majitelky hotelu JEF Aleny Jašíčkové lidé chtěli vracet peníze za ubytování, značně ubylo i batůžkářů, kteří se zastaví jen na oběd.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Naštěstí byl požár daleko, ale nás to zasáhlo tím, že najednou vypukla mezi lidmi panika. Začali jsme proto točit videa, že fungujeme a nic se u nás nezměnilo,“ řekla Právu Jašíčková.

Už je to lepší

„Hostinští si stěžují, že jim lidi odříkávají ubytování, i když polovina parku je stále přístupná,“ řekl Právu starosta obce Jan Drozd (nez.). Podle něj se turistů v obci již objevuje dost, obavy ale panovaly v minulém týdnu, kdy se požár přiblížil k Doubici o pět kilometrů.

Tři turisté si vyrazili na Pravčickou bránu

Krimi

V Doubici bylo podle Jašíčkové turistů s batůžky v prvních dnech požáru až o šedesát sedmdesát procent méně, v pondělí se ale začali vracet.

„Nevíme, jestli to byla jednorázová vlna, ale bylo to rozhodně o mnoho lepší minulý týden,“ uvedla Jašíčková.

Většina chce vrátit peníze 

Jak hoteliérka říká, po vypuknutí požáru telefonovalo mnoho lidí. „Většina chtěla vrátit peníze. Snažíme se jim vysvětlovat, že tu je spousta jiných cílů než jen Pravčická brána,“ uvedla.

„Lidi jsme prosili, aby nás nenechali ve štychu. Vysvětlovali jsme jim, že máme nakoupeno, navařeno a že na ně čekáme. Většina to pochopila a přijela. Našli se ale i tací, kteří si pobyt koupili na Slevomatu a přijeli, že chtějí vrátit peníze. Teď bych řekla, že je to každým dnem lepší a lepší,“ uvedla Jašíčková.

Zásah hasičů v Českém Švýcarsku bude stát stovky milionů

Krimi

Klientela hotelu se ještě stále nevrátila na předcovidovou úroveň, kdy měl hotel objednávky i na více než rok dopředu. „Kompenzace bychom určitě přivítali. Jsem sice majitelka, ale dělám i na place, protože si víc personálu nemůžeme dovolit,“ dodala Jašíčková.

Reklama

Výběr článků

Načítám