Článek
Stavbařům i lidem, kteří se přišli podívat, hrála po celou dobu přenosu mostu skladba Vltava od Bedřicha Smetany.
„Jeřáb Liebherr 1750 je největší v České republice a na Slovensku. Nosnost je až 750 tun. Jeho části přivezlo 14 kamionů, pět dní trvá smontování. Nejkomplikovanější bylo všechno navozit, jsou tu úzké cesty. A pak jsme se posledních 72 hodin prali hlavně s podložím, a protože jsme u řeky. Když jsme sem najeli a nachystali na nějakých 500 tun, u řeky nám začínal o nějakých 15 centimetrů propadat, proto jsme museli podloží stabilizovat,“ vysvětloval Jan Prokeš, vedoucí projektu firmy Metrostav DIZ.

Lávka byla v některých chvílích až třicet metrů nad zemí
Jeřáb si s více než stotunovou lávkou pohrával ve výšce 30 metrů nad zemí. Lávka pro pěší a cyklisty bude otevřena až 20. září. Autorem je Vladimír Janata, který se specializuje na statiku a dynamiku mostů a inženýrských konstrukcí. Město žádalo, aby lávka zapadla do zdejšího přírodního prostředí. „Abychom toho dosáhli, tak jsme zvolili úplně nový konstrukční systém, který jsme vyvinuli v posledních letech. Je to takzvaná síťová struktura, obdobně jako má Trojský most v Praze,“ uvedl Janata. Lávka má podle jeho slov nejen táhla, ale i trubky. Táhla se napínají zvláštním způsobem a díky tomu se nadvýší. „Ona by se od vlastní tíhy prohnula, ale jak táhla napneme, tak ji vrátíme zpátky do projektované polohy, a ještě kousek výš. V tom je úžasná. A třetí věc, lávka potřebovala vysoké nadvýšení mostovky, abychom měli co nejnižší nájezdy na březích,“ dodal Janata.

Lávka už je na svém místě
Nová lávka pro pěší a cyklisty spojí oba břehy Vltavy. „Spojí dvě cyklostezky. Když někdo chce přejet z jedné strany Vltavy na druhou, tak musel jet po našem mostu a tam se plést s auty, takže zvýšení bezpečnosti cyklistické dopravy,“ konstatoval Tomáš Jirsa (ODS), starosta Hluboké. Obyvatelé ze Zámostí se při cestě do sportovního areálu a jeho okolí díky lávce vyhnou hlavnímu průtahu městem. A při velkých akcích ve sportovním areálu lidé budou parkovat na pravém břehu řeky a přes lávku jen přejdou.
Dodavatelem stavby je společnost Metrostav DIZ, náklady jsou 80 milionů korun. Město získalo 68 milionů korun z Integrovaného regionálního operačního programu a Státního fondu dopravní infrastruktury.