Hlavní obsah

Nechtěný telemarketing má končit

Právo, pro

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Telekomunikační marketing bude pravděpodobně do půl roku výrazně omezen. Reklamní operátoři by s telefonickými nabídkami služeb a výrobků mohli nově oslovovat jen ty, kteří si to výslovně přáli.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Ve středu to schválila Sněmovna v novele o elektronických komunikacích, která má mimo jiné urychlit zavádění vysokorychlostního internetu v Česku. Novelu nyní dostane k projednání Senát.

Podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jde o zásadně posílenou ochranu spotřebitele. „Například pravidla ochrany uživatelů v rámci ČR budou platit i v zahraničí, ať už tam budou tito lidé pracovat, nebo cestovat. Zjednodušuje se také režim přenositelnosti čísel, pokud ho některý z operátorů převede se zpožděním, bude muset zaplatit paušální náhradu,“ řekl Právu Havlíček. Zákonná lhůta jsou dva pracovní dny.

Evropa rozvolňuje, v některých zemích se ale koronavirová situace zhoršuje

Koronavirus

Změny se rovněž dotknou provozovatelů internetových stránek zejména v oblasti zpracování osobních údajů. Novela totiž zavádí takzvaný opt-in režim pro cookies a další sledovací technologie, který předpokládá předběžný aktivní souhlas uživatele s jejich použitím. „Provozovatelům webových stránek to značně komplikuje situaci, nadále se už nebudou moci spoléhat na pasivitu uživatelů,“ uvedl partner advokátní kanceláře Rowan Legal Michal Nulíček. „To v podstatě znamená přípravu nových textací souhlasů i seznamů třetích stran, kterým budou údaje získané z cookies předávány za účelem marketingu,“ dodal.

Novela, která do českého práva zavádí evropský kodex pro telekomunikace, má také usnadnit změnu poskytovatele služeb a nabídnout lepší ochranu například lidem, kteří si předplácejí balíček služeb.

Reklama

Výběr článků

Načítám