Hlavní obsah

Hřib chce kvůli předraženým obrazovkám odchod šéfa DPP, ten to odmítá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) vyzval kvůli nákupu 38 obrazovek infosystému na zastávky a do stanic metra za bezmála 11 milionů korun generálního ředitele dopravního podniku Petra Witowského k rezignaci, neboť představenstvo DPP podle něj o problematičnosti zakázky vědělo. Witowski výzvu k rezignaci odmítl.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Šéf DPP Petr Witowski

Článek

„Je nepřijatelné, aby dopravní podnik nakupoval obrazovky s informacemi o odjezdech za 290 000 Kč za kus bez výběrového řízení, když ROPID nakupuje obdobné obrazovky za 150 000 Kč za kus i se softwarem a v menším objemu,“ uvedl Hřib.

Na problémy s cenou zakázky podle něj poukazoval člen dozorčí rady Ivo Vašíček.

„Osobně jsem také informoval Witovského o levnějším řešení od městské společnosti Operátor ICT v mé gesci. Je založené na otevřených datech a využívá ho právě ROPID,“ dodal Hřib, podle něhož 13 členů dozorčí rady z 15 nedoporučilo smlouvu podepisovat.

„Byl jsem proto dnes velmi překvapen, že k podpisu smlouvy přesto došlo za zády dozorčí rady,“ uvedl Hřib.

Na možné předražení zakázky na Twitteru koncem října upozornil vedoucí odboru technického rozvoje a projektů společnosti ROPID Zbyněk Jiráček s tím, že ROPID pořizuje obdobný systém za poloviční cenu.

Podle Witowského jsou informační panely, které nakoupil DPP, diametrálně odlišné svým technickým provedením, a tedy i koncovou cenou, kterou nelze porovnávat s monitory ROPIDU. „Zásadně odmítám mediální výzvy politiků k mojí rezignaci,“ napsal. Dodal, že bez podrobných znalostí věcí by nikdo zodpovědný neměl vytvářet unáhlené závěry a účelové kauzy.

Původně bankéř Witowski se stal generálním ředitelem DPP v polovině prosince 2018, kdy nahradil tehdejšího šéfa Martina Gillara. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 000 lidí. Od města dostává na provoz ročně přes 15 miliard korun.

DPP kupuje předražené obrazovky, tvrdí ROPID

Ekonomika

Reklama

Výběr článků

Načítám