Hlavní obsah

Cestující v pražském Radotíně mají novou železniční budovu. Tu starou využije městská policie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha-Radotín

Železniční nádraží v Praze-Radotíně má novou odbavovací halu. Vyšla na 53 milionů korun a cestujícím se otevřela v pátek 15. prosince. Moderní prosklenou budovu si můžete prohlédnout ve videu Novinek.

Cestující v pražském Radotíně mají novou železniční budovu.Video: Novinky

 
Článek

Po modernizaci celé stanice přišla na řadu i výpravní budova. Ta stávající už nevyhovovala současným požadavkům. Vedle ní tak vyrostl zcela nový, minimalisticky vyhlížející objekt, který Správa železnic uvedla třetí prosincový týden do provozu.

„A kdy že otevírá? Už dneska?“ ptal se zvědavě jeden z kolemjdoucích, který si všiml ruchu vevnitř haly.

„Můžu si tu už jít koupit jízdenku?“ ptala se po chvíli ve dveřích budovy žena a plaše se rozhlížela kolem. Další z příchozích si zase přišel halu s fotoaparátem vyfotit ze všech stran.

Foto: Kateřina Šulová, ČTK

Nová nádražní budova v Praze-Radotíně

Menší, ale modernější

„Nová výpravní budova více respektuje to, jak dnes lidé cestují a jak se na nádražích pohybují,“ uvedl pro Novinky mluvčí Správy železnice Jan Nevola.

„Nečekají tolik času v čekárně, chodí na vlak přesně, zvlášť tady, kde jezdí vlaky ve špičce i každých 10 minut, tak není potřeba mít tak velkou budovu. Ta původní byla několikapatrová, tato má pouze 140 metrů čtverečních a slouží opravdu jen k tomu základnímu,“ vysvětlil.

Jednoduchá budova pojala čekárnu, prodejny jízdenek a toalety. Součástí jsou také komerční prostory, ve kterých se otevře třeba kavárna s terasou směřující k prvnímu nástupišti.

Foto: Kateřina Šulová, ČTK

Prodejna jízdenek

Stejně jako zbytek stanice, i nová hala je bezbariérová. „Chybět nebudou ani tabule s informacemi o odjezdech vlaků, navíc s akustickým přepisem informací pro nevidomé,“ doplnil tiskový mluvčí. Venku budou stát stojany pro kola a nabíjení pro elektrokola.

„Budova má velmi jednoduchý design, je to prosklená budova, železobeton, se zelenou střechou – tím jdeme vstříc udržitelným opatřením, které dnes už jsou v podstatě nezbytné,“ přibližuje. Podobná střecha s pásy vegetace už stojí na nádraží ve Vysočanech.

Renovace historického nádraží ve Františkových Lázních začíná

Cestování

Zaplatí ji EU

Stavba samotná trvala více než rok, začalo se s ní v srpnu minulého roku. „Stála 53 milionů korun s tím, že drtivá většina prostředků bude pravděpodobně z Nástroje pro oživení a odolnost z fondů Evropské unie,“ doplňuje Nevola k finanční náročnosti projektu.

Podle něj zpříjemní nová hala obyvatelům Radotína cestování po městě i mimo něj.

Foto: Kateřina Šulová, ČTK

Výstavba navázala na modernizaci traťového úseku

„Radotínští využívají vlak jako svůj primární hromadný dopravní prostředek do centra města. A i ta trať na to musela nějakým způsobem reagovat. Po rekonstrukci je výrazně kapacitnější a odolnější proti mimořádným událostem,“ nechal se slyšet Nevola.

„Pokud se něco stane, tak vlaky teď mají ve čtyřkolejném úseku možnost jakoukoli mimořádnost objet. Jdeme cestou k tomu, aby lidé vlak využívali ještě více a aby byl pro ně spolehlivější,“ dodal.

Anketa

Líbí se vám nová železniční budova v Praze-Radotíně?
Ano
88,7 %
Ne
11,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 453 čtenářů.

A co bude se starou odbavovací budovou? Prázdná nezůstane, Správa železnic hledala spolu s místní samosprávnou její nové využití.

„Dohodli jsme se na tom, že bude sloužit potřebám městské policie Praha, místní služebny,“ doplnil Nevola. K nim by časem měly přibýt další subjekty.

Foto: Kateřina Šulová, ČTK

Nová nádražní budova

Rychlíky mezi Smíchovem a Radotínem pojedou až 140 km/h, modernizace trati je hotová

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám