Hlavní obsah

Turisté na Šumavě mohou díky nové značce najít lepší služby

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

KAŠPERSKÉ HORY

Turisté mají od nynějška lepší orientaci při výběru ubytování na Šumavě. Speciální komise udělila vůbec poprvé třem místním ubytovacím zařízením značku Šumava originální produkt. Ta by měla hostům zaručit nejlepší služby, například jedinečný vztah zařízení k Šumavě, šetrné chování k přírodě, příjemné a čisté prostředí i ochotný personál.

Foto: Miroslav Šára, Právo

Šumava patří k nejnavštěvovanějším lokalitám v republice.

Článek

Mezi prvními je Best Western Aparthotel Šumava 2000 v Kašperských Horách. "Certifikační komise ocenila výjimečný osobní přístup personálu, zaměření na rodiny s dětmi a miminky, vysokou kvalitu nabízených služeb a aktivní zájem o rozvoj regionu," řekla Tereza Vacková z Asociace regionálních značek, jež se na neziskovém projektu financovaném z EU spolupodílí..

Dále jde o penzion Horská Kvilda v centru šumavského parku. Podle komise nabízí příjemné ubytování v nové chalupě ve výšce nad 1000 metrů, originální knihovnu šumavské literatury, průvodce, mapy i možnost sušení hub.

Třetím zařízením je hotel Jenišov u jihočeské Horní Plané na Lipně. "Má například písečnou pláž, lodičky, dětské hřiště, zahradní šachy, a veškeré zázemí pro rybáře nebo pro milovníky grilování," uvedla Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava, která tři roky koordinuje projekt značení místních výrobků na Šumavě a nově také služeb.

Minimálně tři staročeská jídla

Podnikatelé díky značce získají nový marketingový nástroj, turisté si mohou být jisti, že je zařízení nabídkou nezklame. Na jídelníčku musí mít minimálně tři regionální staročeské pokrmy.

Pravidla a kritéria pro značení ubytovacích a stravovacích služeb vznikala rok. "Odborníci z oboru je diskutovali s místními podnikateli, jde o iniciativu vzešlou zespoda," dodala Vacková. Kritéria by měla být použita také pro dalších devět oblastí v republice, které jsou do projektu regionálního značení služeb zapojeny.

Organizátoři doufají, že zájem o značku stoupne stejně jako v případě místních výrobků. Před třemi lety značku získali pouze tři žadatelé, dnes už ji vlastní kolem 40 výrobců a podnikatelů.

Reklama

Související články

Za vodstvy tajemné Šumavy

Rozlehlé české hory nabízejí nejen pozvolné kopce, lesnaté hvozdy nebo rašeliniště, zde zvané slatě, jimiž vás provedou naučné stezky. Za návštěvu jistě stojí...

Výběr článků

Načítám