Článek
Srovnatelně na tom jsou podle aplikace také konkurenční společnosti easyJet a Air France. Jelikož ale Ryanair odbavuje větší množství lidí, znamená to i více nastřádaných hodin zpoždění.
Celková čekací doba cestujících Ryanairu dosáhla 1,4 milionu hodin, tedy asi 160 let. K tomuto číslu se zástupci Flighty dobrali tak, že se podívali na původně plánovaný přílet do destinace a od něj spočítali dobu, kdy letadlo reálně dorazilo a pasažéři mohli vystoupit. Informuje o tom server Independent.
Za zpoždění často nesly zodpovědnost externí vlivy, mimo jiné zahlcení letiště a čekání na odletové okno nebo omezení provozu kvůli počasí.
„Naše metrika zachycuje všechny ty minuty navíc, kdy cestující seděli, čekali a mumlali si pod vousy, aby je už pustili z letadla ven,“ uvedli zástupci trasovací aplikace, kteří celkově zanalyzovali na 22 milionů uskutečněných spojů.
Zpoždění vyjdou draho
Na dalších příčkách se umístily již zmiňované společnosti easyJet a Air France, dále to jsou s 28 procenty zpožděných letů americké nízkonákladové aerolinky Frontier, pátá je s 26 procenty Lufthansa a šestý australský dopravce Qantas, rovněž s 26 procenty. Následují KLM, Air Canada, JetBlue a Southwest Airlines.
Zpožděné lety nejsou nepříjemné jen kvůli čekání, jsou i drahé. Podle Mezinárodní asociace leteckých dopravců a agentury Eurocontrol vyšla evropské aerolinky zpoždění od konce roku 2024 do října 2025 na 6,8 miliardy dolarů, tedy přes 140 miliard korun.
| Aerolinky s nejvíce zpožděními v roce 2025 |
|---|
| 1. Ryanair |
| 2. EasyJet |
| 3. Air France |
| 4. Frontier Airlines |
| 5. Lufthansa |
| 6. Qantas |
| 7. KLM |
| 8. Air Canada |
| 9. JetBlue |
| 10. Southwest Airlines |
| Zdroj: Flighty |

