Článek
Zaskočená žena, která sushi restauraci tento měsíc s dalšími dvěma osobami navštívila a prováděla platbu, si potvrzení schovala a zveřejnila jej na sociálních sítích. „Gancho bolsa“, česky „háček na tašku“, zní podivná položka na účtence.
„Číšnice nám laskavě nabídla, abychom si pověsili tašky na malý háček u stolu,“ popsala svou zkušenost paní Laura podle serveru Mallorca Zeitung. „Odmítli jsme, ale ona naléhala, tak jsme je tam dali. Překvapení nastalo, když jsme viděli účet. Je to normální? Je to legální?“ podivovala se zákaznice.
La camarera nos ofrece amablemente colocar nuestros bolsos en un ganchito en la mesa. Declinamos su oferta pero ante su insistencia aceptamos.
— laU (@LauraCunei) August 12, 2025
Nuestra sorpresa al ver la cuenta...
¿Es normal @soycamarero?
¿Es legal @consumidores @consumogob? @Diario_de_ibiza @EivissaIbiza pic.twitter.com/vsLNRsdQDN
Aby kreativity vynalézavého podniku nebylo málo, stála v horní části účtenky ještě informace vyvedená velkými písmeny, že výsledná cena nezahrnuje zpropitné. Tentokrát v angličtině.
„Když jsme si stěžovali, zaměstnanci restaurace nám řekli, že si ty háčky můžeme vzít s sebou,“ uvedla dále zákaznice, aniž by však podobu háčků blíže upřesnila.
„Když jsme řekli ne, dostali jsme nový účet, tentokrát bez zmíněného příplatku. Ale mnozí rekreanti by na ten podvod určitě naletěli,“ varovala paní Laura, která poslala stížnost úřadu na ochranu spotřebitelů.
„Poplatek za židli“
Příspěvek vyvolal vlnu rozhořčení na sociálních sítích. „To je jako by vám účtovali poplatek za to, že sedíte na židli,“ napsal jeden diskutující.
Další si postěžoval, že při návštěvě restaurace v portugalském Cascais mu personál naúčtoval 15 eur (368 Kč) za příbor. Jiný uživatel si zavtipkoval. „Příště si doneste svoje háčky,“ poradil stěžovatelce z Ibizy.