Hlavní obsah

Restaurace na Mallorce naúčtovala přirážku za to, že si hosté neobjednali předkrm

1:33
1:33

Poslechněte si tento článek

Absurdní zkušenost získali manželé v restauraci na Mallorce, když jim personál podniku naúčtoval dvě eura (50 Kč) za to, že si neobjednali k hlavnímu jídlu předkrm. Zákazníci to zjistili až dodatečně, poté co účet zaplatili.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Nepříjemného překvapení se pár dočkal minulý měsíc ve městě Puerto de Pollença na severu ostrova. Hosté si objednali dva hlavní chody (jehněčí a kuřecí), dva chleby a dva nápoje, informoval server Ultima Hora.

„Požádali jsme o účet, zaplatili, a když jsme se poté na něj blíže podívali, můj společník si všiml, že nám naúčtovali poplatek za to, že jsme si neřekli o předkrm,“ vysvětlila rozhořčená zákaznice.

Číšníka se zeptali, co má položka pojmenovaná jako „no starter“ (bez předkrmu) znamenat. „Nerozuměl španělsky, tak zavolal kolegyni. Ta nám řekla, že ta dvě eura jsou tam asi proto, že jsme byli dva, nebo že by to mohla být i DPH,“ pokračovala stěžovatelka.

Po dalších otázkách se zaměstnankyně podniku rozhodla spornou přirážku hostům vrátit. „Přinesla nám dvě eura a omluvila se. Prý pořádně nevěděla, o co se jedná, a protože tam zrovna nebyl její šéf, tak nám raději vrátila peníze,“ dodala zákaznice, podle níž není v jídelním lístku o poplatku žádná zmínka.

A i kdyby tam byla, šlo by podle místní asociace na ochranu spotřebitelů o nelegální praktiku. Možné by to prý bylo jen v případě, že by si host objednal nějaké menu, jehož součástí by byl předkrm, ale zákazník by jej nechtěl.

„Jestliže tedy nešlo o menu a host o předkrm nepožádal, nemůže jej restaurace účtovat,“ uvedla organizace.

Výběr článků

Načítám