Hlavní obsah

Praha se chce zaměřit na domácí turisty

Právo, paf

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V letošní sezoně se chce pražský magistrát zaměřit především na turisty z České republiky. Hlavní město proto ve spolupráci s Prague City Tourism připravuje kampaň orientovanou právě na tuzemské návštěvníky. Těm se mimo jiné chystá nabídnout benefity za vstupné.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Současná situace je zároveň podle radní pro kulturu a cestovní ruch Hany Třeštíkové (Praha sobě) příležitostí, jak do budoucna přenastavit vnímání Prahy v očích zahraničních turistů a zbavit se levného alkoturismu.

„Chci tuto pauzu využít pro eliminaci turistických pastí a veškerého balastu a lákat sem turisty, o které stojíme — ty, kteří v Praze navštíví galerie a koncerty, zajdou si do restaurací a stráví tu víc než jednu noc,“ myslí si radní a dodává, že už teď je jasné, že letní sezona je z hlediska zahraničního turismu minimálně z většiny ztracená.

„Krize nám vzala klíčové příjmy, ale dává nám na druhé straně šanci udělat z Prahy opět víc město, kam s chutí pojedou české rodiny,“ doplnila Třeštíková.

Zacílit i mimo Česko

Klíčová tak letos bude domácí klientela, i přesto Prague City Tourism počítá, že pokud by se v květnu nebo červnu otevřely hranice, zacílila by Praha své kampaně i mimo republiku. Zahraniční turisté totiž v Praze utratí výrazně více. Turisté by v případě otevření hranic mohli přicestovat především z okolních zemí.

Radní Hana Třeštíková zároveň upozornila, že klíčová bude pro záchranu podnikatelů v cestovním ruchu role státu. „Každoročně utratí zahraniční návštěvníci v České republice více než 170 miliard korun a většina z těchto peněz je za služby poskytnuté právě v Praze,“ upozornila radní s tím, že výpadek pražské ekonomiky by přinesl problémy celé zemi.

Divadlům se hrát nevyplatí, v Praze jich většina neotevře

Koronavirus

Reklama

Výběr článků

Načítám