Hlavní obsah

Nejšpinavější předměty v hotelovém pokoji podle uklízeček. V koupelně je nehledejte

2:44
2:44

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Konečně jste dorazili na zaslouženou dovolenou a vstupujete do hotelového pokoje. Patříte k těm, kteří důvěřují uklízečkám, nebo čistotu všeho kontrolujete jako Monika z kultovního seriálu Přátelé? Podle hotelového personálu má totiž i ten nejpečlivěji uklizený pokoj své limity. A několika prostými opatřeními se můžete vyhnout potenciálním problémům.

Foto: Profimedia.cz

Dekorativní textilie se v hotelovým pokojích podle uklízeček čistí jen zřídka (ilustrační fotografie).

Článek

Ubytujete-li se v hotelu určité kvality, u kterého jste si předem zkontrolovali nezávislá hodnocení předchozích hostů, měli byste narazit na voňavé ložní prádlo a čistotou zářící koupelnu. I v takovém případě se ale podle odborníků vyplatí věnovat pozornost určitému vybavení pokoje.

Enza Laterreniaová, která je vedoucí úklidu v pětihvězdičkovém italském lifestylovém hotelu, pro Travel and Leisure uvedla, že za standardních podmínek má dvojice uklízeček na jeden pokoj asi třicet minut. Za tak krátký časový úsek prostě nelze zvládnout všechno. Značnou roli také může hrát stav, ve kterém pokoj zanechal předchozí host.

Cestovní poradkyně a samozvaná germofobka (strach z choroboplodných zárodků) Maria Diegová popsala, že okamžitě po příchodu do hotelového pokoje začíná jednat: „Dřív jsem pracovala v hotelech a první věc, kterou odhodím do vzdáleného kouta, jsou dekorativní polštáře a běhouny, které bývají přehozené v nohách postele. Ty se nikdy neperou.“ Laterreniaová v tomto směru přizvukuje, že množství hotelů čistí své dekorativní prvky jen zřídka.

Podle cestovní poradkyně Rani Cheemaové je nejvíce nehygienickým místem pokoje hotelový telefon: „Když je v pokoji telefon a já ho potřebuji zvednout, mám odpor k sluchátku. Myslím, že je to částí, do které se mluví, protože ji nikdo nečistí.“

Z pohledu uklízeček jsou dalším vybavením v hledáčku koberce. „Mají tendenci chytat prach a bakterie, což je dělá nejnáročnější položkou k čištění,“ popsala Laterreniaová. V tomto směru se ale podle Cheemaové luxusnější zařízení adaptují a ve značném množství pětihvězdičkových hotelů dominují dřevěné podlahy doplněné jen předložkami.

Další „třecí“ plochou ve spojitosti s bakteriemi v hotelovém pokoji mohou být místa, kterých se hosté dotýkají nejvíc. „V kvalitních hotelech jsou plochy, kterých se hosté nejčastěji dotýkají, jako vypínače, dálková ovládání a telefony otřeny před každým příchodem nového hosta, ale stejně jsem na tahle místa opatrná,“ uvedla Diegová.

Pozor si dává i na předměty, které nejsou na první pohled dobře vidět, jako třeba sklenice v baru, cokoli, co by mohlo stát delší dobu bez povšimnutí nebo s čím by hoteloví hosté mohli manipulovat, aniž by si toho personál musel všimnout.

Diegová je opatrná i co se týče hotelových van: „V hotelu se nekoupu, pokud se nejedná o super luxusní pětihvězdičkový hotel, a jen když nemá vanu s tryskami.“ Laterreniaová varuje i před místy, kde lze nečistoty snadno přehlédnout, jako jsou lustry, klimatizace, záclony, závěsy nebo sprchové hlavice.

Anketa

Budete od této chvíle věnovat větší pozornost čistotě hotelových pokojů?
Není důvod, dekorativních textilií se zbavuji a čistotu skleniček kontroluji už dávno.
66,3 %
Určitě, nenapadlo by mě, že ve vaně může číhat nebezpečí.
4,8 %
Asi ne. Vybírám si kvalitní hotely a důvěřuji personálu, nic se nemá přehánět.
13,1 %
Ani náhodou. Jsem zastáncem názoru, že trocha špíny člověku neublíží.
15,8 %
Celkem hlasovalo 3176 čtenářů.

Výběr článků

Načítám