Článek
Z celé škály nevhodného chování pasažérů na palubách letadel, a že se leckdy jedná o seznam dlouhý a barvitý, palubní personál podle britské cestovní kanceláře Alpine Element nejvíce otravuje, když se pasažéři nezamykají při návštěvě toalety nebo po jejím opuštění nezavřou dveře, uvedl server Travel + Leisure.
Odemčené dveře ve chvíli, kdy je toaleta používána, působí mezi cestujícími zmatek a může docházet k velmi trapným situacím, kdy je někdo zkusmo otevře. Pokud totiž není záchod správně uzamčen, svítí na stěně, že je volný. V uličkách pak zbytečně překáží lidé, kteří brání palubnímu personálu v plnění povinností.
To pak ztrpčuje sekundárně život i pasažérům, kteří sedí na sedadlech u toalet v uličce, protože čekající spolucestující mají tendence se držet nebo opírat o jejich sedačky, což je krajně nepříjemné a mnohé to budí ze spaní.
„Když není zámek dveří použit správně, lidé mohou neúmyslně vstoupit, zatímco je někdo uvnitř. To je trapné pro všechny zúčastněné a dochází k plýtvání cenného času, obzvláště během front při velké vytíženosti. Cestující si vždycky neuvědomují vliv svého chování v takto omezeném prostoru,“ uvedla zkušená letuška pro The Mirror.
Podobně otravné, jako je nezamykat se na toaletě, je podle palubního personálu nechávat dveře otevřené po jejím opuštění. Pak totiž mohou dveře toalety bouchat, navíc světelná signalizace může stále ukazovat, že je toaleta obsazena, i když není.
Mezi další důležitá pravidla toaletní etikety v letadlech patří nepoužívat příliš velké množství vody, protože její zdroje na palubě jsou omezené, a nesplachovat zakázané předměty jako vlhčené ubrousky či jiné hygienické pomůcky, aby nedošlo k ucpání toalety.
V tomto směru extrémní situaci byli na konci srpna nuceni čelit cestující boeingu mířícího z Bali do Brisbane, kterému během šestihodinového letu přestaly fungovat všechny toalety a pasažéři museli močit do lahví.


