Hlavní obsah

Nejhoršími aerolinkami na krátké vzdálenosti jsou Wizz Air

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Maďarský nízkonákladový dopravce Wizz Air je nejhorší leteckou společností pro krátké vzdálenosti. Vyplynulo to z ankety britské firmy Which?, která se zabývá spotřebitelskými právy. Na předposledním místě stanuly aerolinky Ryanair a před nimi ještě Iberia a Vueling.

Foto: Profimedia.cz

Maďarský nízkonákladový dopravce si nevedl příliš dobře.

Článek

Při sestavování žebříčku hrálo roli množství faktorů, kupříkladu jak uživatelské skóre, které vzešlo z ankety, tak i zákaznický servis, čistota paluby a její celkové prostředí, poměr ceny a výkonu či dochvilnost.

Wizz Air si vysloužily uživatelské skóre pouhých 44 procent, jednu hvězdičku dostaly za pohodlí i zákaznický servis. Do karet jim nehrála ani dochvilnost, na čas se létalo pouze v 63 procentech případů.

Cestující si stěžovali například na „nemožnost komunikace se společností“, ale také na „extrémně neužitečné a nereagující“ zaměstnance při potřebě asistence.

Vyjma žebříčku linek na krátké vzdálenosti zveřejnila společnost Which? i hodnocení dálkových spojení. Tam nejvíce pohořela Lufthansa, která si vysloužila jen lehce nadprůměrné zákaznické skóre 56 procent. Německému vlajkovému dopravci předcházejí v žebříčku Air Canada či British Airways.

Potvrdila se světová špička

Na opačné straně barikády, tedy s nejlepším hodnocením, stojí v rámci krátkých vzdáleností aerolinky Jet2, Icelandair, Norwegian či Turkish Airlines. U dálkových tras pak Singapore Airlines, Emirates, Virgin Atlantic, Qatar Airways či Qantas, tedy společnosti, které se běžně umisťují i na předních příčkách takzvaných „leteckých Oscarů“, cen portálu Skytrax.

„Ceny letenek v posledních letech značně vzrostly, a proto by cestující za své peníze měli očekávat alespoň minimální základ v podobě spolehlivé služby s přátelským a přístupným personálem,“ okomentoval pro server Daily Mail šéfredaktor portálu Which? Rory Boland. Doplnil, že společnosti jako Jet2 nadále excelují, jiné už tolik ne a uchylují se třeba k rušení letů na poslední chvíli.

Mluvčí aerolinek Wizz Air uvedl, že výsledky žebříčku nepovažuje za stěžejní či přesné. „Naše výkony patří k nejlepším v Evropě,“ řekl a dodal, že dopravce byl vždy upřímný a mimo jiné přiznal slabé výkony v létě 2022.

Až dvacet hodin v letadle? Spuštění rekordně dlouhé linky se znovu odkládá

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám