Hlavní obsah

Matka s dcerou získaly povolání snů. I dnes je v něm žen jako šafránu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jaká matka, taková dcera. Tomuto přísloví bezesporu dostojí dvě Britky, 56letá Teresa Irvingová a 29letá Gabriella, jež se potkaly u stejného zaměstnavatele. Obě pracují u British Airways jako pilotky, a přestože se v jednom kokpitu nesetkávají, před cestou si vždy vzájemně přejí mnoho štěstí a jedna pro druhou nemají nic než slova uznání.

Foto: Profimedia.cz

Pilotek je v letectví podstatně méně než pilotů.

Článek

Zatímco Teresa Irvingová je kapitánkou Boeingu 787, její dcera Gabriella slouží jako první důstojnice v Airbusu A320. Mladší z dam pak připouští, že po každém přistání své matce vždy volá, aby ji ubezpečila, že je v pořádku. A to jako profesionální pilotka pracuje už dva roky. Informuje o tom server Daily Mail.

„Na máminu práci jsem byla vždy pyšná. Už jako malá jsem byla nadšená, když jsem o ní mohla někomu říct,“ vzpomíná Gabriella a dodává, že bylo prakticky jasné, že půjde v matčiných šlépějích.

I dnes jsou ovšem pilotky mezi mužskými kolegy spíše vzácností, i když jejich počty postupně narůstají. Teresa Irvingová měla však cestu do kokpitu mnohem trnitější. Nejprve měla být lékařkou, volání nebes bylo nicméně silnější, a tak v 80. letech zanechala studia na londýnské univerzitě UCL a přihlásila se na leteckou akademii.

Piloti letadla se 153 lidmi na palubě si ve vzduchu zdřímli

Cestování

„Doslova mi to změnilo život. Pamatuji si, že už po prvním víkendu létání, který zahrnoval i dva akrobatické lety, jsem volala mámě, že budu pilotka,“ vzpomíná Teresa Irvingová. „Od té chvíle jsem se snažila létat, co to šlo, abych strávila dost hodin ve vzduchu a mohla si dodělat titul.“

Irvingová měla začít létat pro Královské letectvo, zároveň se však přihlásila do programu British Airways. „Byla jsem odhodlaná létat tak či onak,“ konstatuje. Dodává, že nakonec to vyhrála kariéra u britského vlajkového dopravce, a to i z důvodu mateřské dovolené. Tu totiž Královské letectvo nenabízelo. „Vždy jsem věděla, že chci být matkou, a tohle pro mě byl rozhodující faktor.“

V kokpitu se nepotkaly

Pro Irvingovou nebylo překvapivé, když se její nejstarší dcera Gabriella rovněž rozhodla vydat na dráhu pilotky. „Cloumají se mnou emoce vždy, když ji vidím v uniformě. Tohle je teď náš svět. Mám ráda, že mi po každé cestě volá,“ prozrazuje Teresa Irvingová a doplňuje, že zápal její dcery je vším, co si každá matka může jen přát.

V kokpitu se obě dámy zatím nepotkaly, pokud tedy nepočítáme simulátor. Teresa i Gabriella totiž preferují jiná letadla. Zatímco starší z žen je věrná boeingu, mladší to táhne k airbusu. „Máma je úžasná kapitánka,“ tvrdí Gabriella po společném usednutí do simulátoru.

Obě dámy rovněž uvádějí, že práce pilotky je pro ženy dnes už mnohem dostupnější. A jaké rady pro budoucí královny nebes mají? „Jděte za svými sny. S odvahou a odhodláním jich dosáhnete,“ míní Teresa. „Je to ta nejúžasnější práce pro ženy,“ dodává s tím, že ji lze kloubit i s rodinou. Když se totiž pilotka vrátí domů, nemusí myslet na práci a může být jen matkou.

Americké letiště testuje systém, který by mohl zpříjemnit i změnit cestování

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám