Hlavní obsah

Lipenské přívozy se vydávají na vodu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jaro je tady. Na Lipně jsou toho jasnou známkou přívozy, které začínají brázdit hladinu největší jihočeské vodní nádrže. Minulý týden vyrazil na zkušební jízdy přívoz Pionýr z Horní Plané do Bližší Lhoty a připravují se i plavidla, která jezdí mezi Frymburkem a Přední Výtoní nebo z Dolní Vltavice do Kyselova.

Foto: Pavel Orholz, Právo

Pionýr vozí z Horní Plané cyklisty, pěší turisty i řidiče, kteří míří na dovolenou nebo za prací.

Článek

Pionýr se vydal na hladinu Lipna téměř po měsíční přestávce. „Jednalo se o krátkodobou odstávku. Využili jsme toho, že v únoru Lipno zamrzlo, a proto jsme zahájili před- a posezonní údržbu. Byla zaměřena převážně na strojní zařízení lodi, jako je motor a pohonné části lodi. Vyměnili jsme elektromagnetické spojky,“ informoval Právo Petr Tahotný, vedoucí hospodářsko-správního odboru města Horní Planá.

Loňský rok nebyl z jeho pohledu ničím výjimečný. Byl znát dílčí úbytek turistů, převážně cyklistů. Na mírný pokles příjmů z jízdného měla vliv i generální rekonstrukce přívozu a s tím spojené pozdější zahájení provozu.

Od minulého týdne jezdí Pionýr podle aktuálního řádu. Kvůli nedostatku kapitánů a lodníků, způsobenému nemocí, musí přívoz zkrátit svou provozní dobu o dvě hodiny denně.

Jižní Čechy lákají na rozhledny

Tipy na výlety

Minimálně na jaře bude jezdit pouze do půl šesté, původně brázdil hladinu každý den až do půl osmé. „V současné době máme jednoho kapitána na dlouhodobé zdravotní neschopnosti, a proto v jarních měsících, dokud nebudeme mít plný stav zaměstnanců, jsme nuceni zkrátit provoz lodě,“ vysvětlil Tahotný.

Změna legislativy, měnící nutné doklady posádky, komplikuje nábor nových zaměstnanců.
Petr Tahotný, vedoucí odboru

Dodal, že problém s náborem nových zaměstnanců způsobila hlavně změna legislativy, oproti loňskému roku došlo především ke změně týkající se nutných dokladů posádky. U pomocníků na lodi dříve stačilo, aby takový člověk byl držitelem plavecké knížky, kterou vydala Plavební správa.

„Nyní je tato činnost vázána vydáním jiného dokladu, vydaného na základě školení, které by měl provádět úřad Plavební správy. Toto nám stěžuje případné přijetí brigádníků, které využíváme na střídání v případě nemocí a dovolených,“ doplnil Tahotný.

Třetí přívoz od května

Na vodě už je přívoz ve Frymburku, jeho provozovatel Antonín Labaj ho nyní opravuje. V permanenci začne být zhruba za měsíc, kdy se vydá na svou první cestu do Přední Výtoně. Od května již bude možné využívat i třetí loď, která vozí lidi i automobily z Dolní Vltavice do Kyselova na druhý břeh Lipna.

Císařské lázně v Karlových Varech nabídnou několik variant prohlídek

Tipy na výlety

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám