Hlavní obsah

Kavárny a malé podniky. Britské telefonní budky nacházejí nové využití

Novinky, mšv

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Červené telefonní budky jsou už po desetiletí jedním ze symbolů Velké Británie. Jak ale lidé v čím dál větší míře využívají mobily, pozbývají svého původního významu. V průběhu posledních let se mnoho budek nejen v Londýně, ale v celé zemi, začalo transformovat a našlo nový účel. V některých vznikají malé kavárny, knihovny nebo i opravny, píše AP.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Ikonické červené telefonní budky v Británii našly nové uplatněníVideo: AP

 
Článek

Červené telefonní budky byly poprvé představeny v roce 1924 a jejich výrazná barva se měla postarat o to, že je nikdo nepřehlédne. A ačkoli je Britové dnes už nepoužívají tak hojně jako kdysi, považují je za své dědictví. Charakteristická červená má za úkol stále upoutat pozornost — i když tentokrát to je na podniky, které se v budkách začínají v posledních letech otevírat.

Desítky, ne-li stovky opuštěných budek tak nacházejí nový život. Malé pobočky si v nich začala otevírat třeba společnost Lovefone, řetězec opravující mobilní telefony.

Jedním z techniků, který operuje z telefonní budky, je Fouad Choaibi. Pracovní dobu tráví v malém prostoru uprostřed Londýna, ale prý mu díky dobrému výhledu a topení vůbec nic nechybí. „Nedá se to sice srovnat s dalšími opravnami, ale jsme díky tomu mnohem blíž našim zákazníkům,“ tvrdí.

Symbol země, ikona pro turisty

Jak využít telefonní budky, je dlouhodobou otázkou především pro britského telekomunikačního giganta BT, jenž je spravuje. Zatímco třeba na letištích, nádražích nebo v obchodních centrech je zhruba 7000 veřejných telefonů, které stále fungují, více než polovina ze současných 35 000 budek se pro svůj původní účel nepoužívá.

„Za posledních 15 let se hovory uskutečněné z veřejných telefonů snížily o 90 procent,“ tvrdí generální manažer z BT Neil Scoresby. Britské telekomunikace proto představily jakési interaktivní kiosky InLinkUK, které kolemjdoucím nabízejí moderní služby. V jejich okolí je dostupná wi-fi a je zde navíc možné si svá chytrá zařízení dobít.

Znamenají tyto kiosky konec a rušení ikonických budek? Scoresby toho názoru není. „Jsou součástí britského dědictví, takže je důležité, aby zůstávaly na ulicích a v našich komunitách. Spoustu z nich si někdo adoptoval a našel pro ně nové využití. Třeba v nich vybudoval knihovničky, v některých se zase nacházejí defibrilátory,“ dodal Scoresby.

Neobvyklé není ani to, že v budkách vznikají titěrné kavárničky, které nabízejí kávu takzvaně „to go“ neboli do kelímku. Majitel jedné takové Umer Chálid tvrdí, že sám z budky telefonoval před více než dekádou. Červené symboly Británie jsou ovšem v očích turistů neodmyslitelně spjaty s Londýnem, a i proto je dobře, že nacházejí nové uplatnění. „Jejich celosvětová popularita mě dělá šťastným,“ uzavírá prodejce.

Reklama

Výběr článků

Načítám