Článek
Značka Chrysler, založená v roce 1925, si letos připomíná století své existence. V minulosti přitom zazářila se spoustou zajímavých modelů a inovací. Například v roce 1934 představila jeden z prvních aerodynamicky tvarovaných amerických vozů Airflow, v roce 1951 uvedla první motor řady Hemi a začátkem osmdesátých let vytvořila segment moderních minivanů.
V posledních letech ovšem značka strádá a dnes nabízí pouze dva modely, které však mají společný základ. Tím je MPV model Pacifica, který se však v nižší a dostupnější specifikaci prodává také pod označením Voyager. Dříve byl přitom Voyager samostatným modelem, který se relativně často objevoval i v Evropě.
Společnost Stellantis, pod kterou značka Chrysler spadá, sice slibovala renesanci jedné z klasických amerických značek a v minulosti představila i několik zajímavých a odvážných konceptů, je však otázkou, zda k jejich realizaci někdy dojde. Loňský rok byl totiž pro Stellantis mimořádně náročný.
V rámci oslav 100 let na trhu značka, podobně jako jiné automobilky, představila speciální edici modelu Pacifica, pojmenovanou Pacifica 100th Anniversary Edition. Žádné velkolepé úpravy ale nečekejte. Model vychází z vyšší výbavy Select a nabízí čistě spalovací a plug-in hybridní pohon.

Výbavu rozšiřuje několik příplatkových prvků v kabině, zatímco karoserii zdobí doplňky lakované v odstínu Granite Crystal, leštěná kola v odstínu Luster Gray a leskle černé kryty zrcátek.
Namísto plaketky, která by nesla označení speciální edice, se automobilka rozhodla pouze pro nálepku umístěnou na zadním skle.
Zákazníky speciální edice vyjde na příplatek od 1495 dolarů, tedy cca 32 500 Kč. Cena jinak velmi praktického rodinného SUV ve výroční edici tak startuje od 964 400 Kč. Na český trh se ovšem oficiálně nedováží.