Hlavní obsah

Zájem o elektrické supersporty rychle opadá. Už nejsou cool, přiznává Rimac

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Touha po elektrických superautech podle Mateho Rimaca již upadá. Kupující na špičkovém trhu se podle něj chtějí odlišit a elektrická vozidla jsou součástí mainstreamu. Ve vrcholném segmentu proto předpovídá budoucnost se spalovacími motory, alespoň v rámci hybridních pohonů.

Foto: Rimac Automobili

Mate Rimac pózující u vozů dvou značek Rimac Group – Bugatti a Rimac

Článek

Značka Rimac platí za špičku v oboru elektromobilů, což dokládají i rekordy supersportu Nevera. Vývoj chorvatské automobilky, která spolupracuje s velkými hráči v automobilovému průmyslu, dokonce nabrala takový rozměr, že v roce 2021 ovládla legendární Bugatti.

Nyní zakladatel Mate Rimac přiznává, že i když se elektromobily rychle prosazují na masovém trhu, v segmentu supersportů zájem upadá. Na konferenci Financial Times Future of the Car Summit tento týden v Londýně poznamenal, že od doby, kdy Rimac začal vyvíjet model Nevera kolem roku 2017, se toho hodně změnilo.

Lepší, ale ne tak exkluzivní

I když se prodeje elektromobilů zpomalují, zákazníci na celém světě mají přístup k mnohem dostupnějším a schopnějším elektromobilům, než tomu bylo před několika lety.

„Regulátoři a někteří výrobci prosazují elektromobily natolik, že se příběh změnil,“ uvedl.

Nevera byla vyvinuta částečně jako ukázka toho, čeho lze dosáhnout s elektromotory a bateriemi v době, kdy tato technologie byla ještě ve svém zrodu a ještě ji museli plně přijmout a uvést na trh hlavní výrobci.

„V té době jsme si mysleli, že elektrická auta budou za pár let cool – nejlepší auta nebo s nejvyšším výkonem a tak dále. Teď si začínáme všímat, že jak se elektrifikace stává hlavním proudem, lidé kupující vrcholné automobily se chtějí odlišit.“

To se projevuje především v touze po analogové technologii a spalovacích pohonech, řekl Rimac s použitím analogie, že špičkové analogové hodinky stojí několikrát více než schopnější a oblíbenější chytré hodinky.

„Apple Watch umí všechno lépe. Umí 1000 dalších věcí, jsou mnohem přesnější, dokážou změřit váš srdeční tep. Ale za Apple Watch by nikdo nedal 200 000 dolarů,“ řekl. „Máme trh pro Neveru – a je to nejprodávanější elektrický hypersport. Dodali jsme již více než 50 vozů z celkového počtu 150,“ uvedl Rimac s tím, že pro Bugatti jde ale o jiný příběh. „Kdybychom vyrobili elektrické bugatti, určitě bychom jich kvůli značce prodali hodně, ale zdaleka ne tolik, které prodá motor V16v nástupci chironu,“ řekl.

Nový rekord v couvání. Chorvatský supersport na zpátečku uháněl přes 275 km/h

AutoMoto

Bugatti už testuje nový hypersport, nástupce chironu halí pestrobarevná fólie

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám