Hlavní obsah

Z monstrózního SUV od Lamborghini udělal úpravce silniční uragán

16. 9. 2019, 8:48
Novinky, fra

Lamborghini Urus je SUV, které můžeme směle nazvat sporťákem na vyšším podvozku. Úpravce Novitec mu naložil pořádné stádo koní, už tak široké auto o dalších 12 cm rozšířil - a připlácl ho k zemi.

Foto: Novitec

Lamborghini Urus od úpravce Novitec

Článek

Je to trochu bláznivé, koupit si SUV od firmy, která jinak dělá jen supersporty, aby ho jiná firma zase předělala na supersport. Ale takový už je život boháčů. Hledají cesty, jak něco udělat zajímavější, bez ohledu na peníze.

A tak Novitec vzal Lamborghini Urus a vyměnil přední nárazník, zadní křídlo, difuzor a spoustu detailů, které ladil v aerodynamickém tunelu. Taky rozšířil blatníky o 100 mm vpředu a 120 mm vzadu. Proto je už tak extrémně široké auto ještě širší, až musely být použity speciální kola NL4 ZV-LOOK s pneumatikami Pirelli P Zero o rozměrech 285/35 R23 vpředu a 325/30 R23 vzadu. Zajímavé je, že kola jsou laděna podle barvy karoserie, takže je firma nabízí v 72 odstínech a různých typech dokončovacích prací povrchů.

Foto: Novitec

Dost zásadní je rozšíření auta o nemalou porci centimetrů

Foto: Novitec

Nejdřív zvýšit podvozek a pak zase snížit.

Zmíněné zmenšení světlé výšky podvozku je 25 milimetrů. Ovšem, vůz stojí na vzduchovém podvozku, takže pokud budete chtít jezdit po poli, můžete si ho zase přifouknout na výšku odpovídající kategorii SUV.

Peklo pod kapotou

Základní motor sériovky je vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry s přeplňováním. Nabízí výkon 478 kW (650 koní) při 6000 otáčkách a točivý moment 850 N.m při 2250 až 4500 otáčkách. Jenže Novitec nabízí tři stupně posílení. První dva mají 549 kW (747 koní) nebo 569 kW (774 k) a točivý moment 958 N.m resp. 998 N.m při 2600, resp. 2700 otáčkách.

Foto: Novitec

Interiér nemusí zůstat standardní.

Jenže je tu ještě jedna verze – vrcholná úprava s 575 kW (782 koňmi) při 6200 otáčkách za minutu a točivý moment 1032 N.m při 2900 ot./min.

Bohužel vám nemůžeme říct, co dokáže ta nejsilnější verze. Ta nejslabší snižuje čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,3 s oproti sériové verzi na pouhých 3,3 sekundy a maximálka je 310 km/h. Kolik dokáže silnější nebo nejsilnější verze, zatím Novitec nezveřejnil. Stejně jako cenu.

Reklama

Výběr článků