Hlavní obsah

Výrobce obrněných SUV má další sporťák, Retro RR1 stojí na základech porsche

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Rezvani se proslavila především drsnými SUV, která kombinovala vysoký výkon a téměř vojenskou výbavu. Nyní ale představuje další sportovní model, jehož základem se stalo Porsche 911 generace 992.

Foto: Rezvani

Rezvani RR1

Článek

Modely z dílny americké společnosti Rezvani obvykle kombinují extrémní výkon s nezvyklou výbavou, jako je pancéřování, noční vidění, elektrošoky v klikách apod. Tuto výbavu dostal i první sportovní model značky Rezvani Beast, postavený na základech Chevroletu Corvette. Model Retro RR1 se ovšem vymyká standardům značky.

Důraz na vysoký výkon zůstává, místo nezvyklé bezpečnostní výbavy ale RR1 sází na zajímavý retro vzhled. Základem modelu je Porsche 911 generace 992, které dostalo novou karoserii a vylepšené pohonné jednotky, nabízející výkon od 520 po 750 koní.

Začněme ale od upravené karoserie, která je kompletně vyrobena z karbonu a odkazuje na závodní vůz 935 Kremer ze sedmdesátých let. To je dobře patrné zejména na přídi, která odkazuje na tzv. slant nose, styl uhlazené aerodynamické kapoty.

Nový Rezvani Beast je americký supersport s výkonem 1000 koní a pancéřováním

AutoMoto

Klasické oválné světlomety nahradila světla hranatá, která svým stylem připomínají spíše Porsche Taycan. Automobilka také přepracovala nárazníky a blatníky, přičemž zadní vytažený blatník elegantně přechází do rozměrného křídla, odkazujícího na sedmdesátá léta. Zadní nárazník dostal difuzor a středem vyvedené koncovky.

To nejzajímavější se ale tradičně ukrývá pod kapotou. Zákazníci si totiž mohou vybrat, zda bude jejich vůz vycházet z modelů 911 Carrera S, GT3 nebo Turbo S.

Základem je model RR1 550, vycházející z carrery, který nabízí 550 koní v okruhové verzi, zatímco silniční má 520 koní. Model RR1 565 má základ v modelu GT3 a nabízí 565 koní v okruhové verzi, zatímco silniční má 535 koní. Vrcholný model RR1 750, vycházející z modelu Turbo S, posílá na všechna kola 750, respektive 715 koní v silniční verzi.

Základní RR1 550 s turbem přeplňovaným 3,0litrovým šestiválcem tak zrychlí z 0 na 97 km/h za 3,1 sekundy, RR1 565 s 4,0litrovým atmosférickým šestiválcem slibuje čas z 0 na 97 km/h za rovné 3 sekundy a vrcholný model RR1 750 s 3,8litrovým turbem přeplňovaným šestiválcem by měl stejné zrychlení zvládnout za rovné 2 sekundy.

Mezi volitelnými doplňky najdou zákazníci vylepšený podvozek, vylepšené brzdy, ochrannou klec, závodní pásy či lehká polykarbonátová okna. V nabídce jsou navíc i stylové retro polepy.

Model RR1 začíná od ceny 149 000 dolarů (tedy cca 3,5 milionu korun), zákazník ale musí dodat základní vůz, na jehož šasi úprava vznikne. Rozhodně tak nejde o levnou srandu. Společnost navíc plánuje zvýšit ceny po prvních pěti objednávkách, přičemž celkově vznikne jen 50 kusů.

Obrněný tank pro civilisty dostal osmiválec z Dodge Hellcat

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Rezvani

Výběr článků

Načítám