Hlavní obsah

Volvo zamezí úmrtím z horka v autě. Auto rozpozná, když v něm někdo zůstane

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová elektrická vlajková loď Volvo EX90 údajně dorazí na trh s novou, zajímavou funkcí. Auto totiž podle výrobce dovede rozeznat, zda uvnitř nezůstali lidé či domácí mazlíčci v momentě, kdy by mohli být v ohrožení z horka. Od roku 1998 v USA takto zemřelo už 900 dětí.

Článek

Letní měsíce bývají pro motoristy zrádné, protože v některých dnech se z automobilů stává doslova rozpálená pec, kde teploty mohou dosáhnout i nebezpečných hranic. Podle statistik tak v USA od roku 1998 zemřelo už více než 900 dětí, a i v České republice policie a hasiči každé léto řeší podobné problémy nezodpovědných řidičů.

Volvo tomu ovšem hodlá zamezit. „I jedno dítě je příliš mnoho a pro nás bude úspěch, když zachráníme alespoň jediné dítě,“ uvedla technická specialistka z Volva Lotta Jakobssonová pro Automotive News. Podle ní totiž nová vlajková loď, elektrické SUV Volvo EX90, přijde na trh s funkcí, která v horku rozpozná, zda v autě nezůstali lidé či zvířata.

Elektromobil Polestar 2 přijíždí v nejsilnějším provedení

AutoMoto

Auto bude vybaveno senzory integrovanými do stropnice, které dovedou detekovat i submilimetrové pohyby. Ideální chvílí pro takové rozpoznání je pak podle Jakobssonové v momentě, kdy řidič hodlá zamknout vůz a odejít. Pokud systém zjistí, že někdo v autě zůstal, vůz se nezamkne a zobrazí upozornění, že je někdo stále uvnitř.

S touto funkcí bude spojena i klimatizace, která zůstane v takové chvíli v provozu. Podobným systémem disponuje i americká Tesla, která na centrálním displeji zobrazí informaci o tom, že v zamčeném autě zůstal třeba pes, a udržuje kvůli tomu stálou vnitřní teplotu. V tomto případě ale musí tuto funkci úmyslně aktivovat řidič.

První volvo opustilo továrnu před 95 lety. Mělo otevřenou karoserii

AutoMoto

Volvo systém vyvíjí s pomocí japonské firmy Alps Alpine a švédské společnosti Acconeer. „Snaha tento problém řešit už ve Volvu existuje desítky let. Jsem ráda, že k tomu konečně dojde,“ přiznala Jakobssonová. Vnitřní radarový systém bude k dispozici v novém Volvu EX90 už v základní výbavě a ve všech zemích, kde se bude vůz prodávat a kde je povoleno používat v autech 60 gHz frekvence. To je mimo jiné zakázáno třeba v Číně nebo Indii.

Další detaily a funkce nového elektromobilu Volvo se rozhodně ještě dozvíme, nejpozději pak 9. listopadu, kdy dojde k jeho úplné světové premiéře.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám