Článek
Nejdřív si řekněme, co je v tomhle mazlíkovi v základní verzi. BMW i8 pohání hybridní motor, kde spalovací agregát je přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem velmi solidních 170 kW. Dále je tu elektromotor s výkonem 96 kW. Celkem má tedy řidič k dispozici 266 kW a 570 N.m. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 4,4 sekundy.
To asi mnohým stačit nebude, i když i8 tak skvěle vypadá. A tak v Gabura Racing ukázali, co v nich je. V Essenu vystavili tak trochu podivný stánek, kde na stojnách bylo šasi i8 s vykuchaným vnitřkem a k tomu s instalovaným vidlicovým osmiválcem s přeplňováním. Objem 4,4 litru, takže opět BMW. Navíc prý v úpravě od Alpiny.
Přesný výkon není znám, ale hovoří se o 800 koních. Sekvenční šestistupňová převodovka, pohon na zadní kola přes sportovní diferenciál. Nové zavěšení kol a pružení. Prostě komplet přestavba. Auto zatím ještě nebylo dokončeno, takže čekáme na výsledek.